اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

افزایش خریدهای تسلیحاتی عربستان

شاهزاده بن عبدالعزیز وزیر دفاع عربستان گفت کشورش قصد دارد خرید های تسلیحاتی خود را افزایش دهد. وی افزود: خریدهای تسلیحاتی توسط عربستان به درآمد کشورهای صنعتی کمک می کند.

افزایش خریدهای تسلیحاتی عربستان

رخدادهای 31 مرداد  63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: انقلابی که متکی به مردم نباشد نابود شدنی است و دشمن می تواند به راحتی به آن حمله کند.

 

  • محمد هاشمی: با کشورهایی که روی امواج رادیویی ایران اخلال ایجاد نمایند مقابله به مثل خواهد شد.

 

  • آخرین مراکز تجمع ضدانقلابیون در مرز کردستان پاکسازی شد.

 

  • وزیر دفاع سعودی: خرید سلاح توسط عربستان به درآمد کشورهای صنعتی کمک می کند.

 

دیدار مردم همدان با آیت الله خامنه ای

جمعی از اقشار مختلف مردم همدان به اتفاق آقای آقامحمدی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: انقلابی که متکی به مردم نباشد نابودشدنی است و دشمن به راحتی می تواند به آن حمله کند. نمی توان دستگاه حاکمه ای را فرض کرد که بدون پشتیبانی مردم بتواند با همه مشکلات مبارزه کند.

رئیس جمهور افزود: انقلابی که از مردم جدا نمی شود هم باقی می ماند و هم استمرار می یابد و هم محتاج به قدرت های سیاسی، نظامی و یا اقتصادی نمی شود که انقلاب ما از اینگونه است. تاکنون بدین صورت بوده و روند آن تا آخر نیز به همین صورت خواهد بود.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی به ولایت فقیه است و این خود تضمین کننده بقای آن است و در راس انقلاب ما ولی فقیهی است که مردم آنقدر به او عشق، ایمان، اعتقاد و خضوع دارند که امور دین و دنیای خود را به او سپرده اند.(1)

 

هاشمی: اگر جنگ امواج شروع شود به سود کشورهای منطقه نخواهد بود

 به دنبال دیدار جمعی از سفر و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مالزی، پاکستان، ترکیه، چین و بنگلادش و جمعی از مقامات وزرات امور خارجه از سیمای جمهوری اسلامی ایران برادر هاشمی مدیر عامل سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با سیمای جمهوری اسلامی در زمینه نتایج این ملاقات و اختلالاتی که کشورهای منطقه بر روی فرستنده های صدای جمهوری اسلامی ایجاد می کنند توضیحاتی داد.

آقای هاشمی گفت: استقبال مردم مسلمان منطقه از برنامه های صدای جمهوری اسلامی ایران باعث شده است که تا قدرت های استکباری و دست نشاندگان آنها سرمایه گذاری وسیعی را برای خنثی نمودن این رادیو بنمایند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان که در تمامی صحنه های بین المللی موفق بوده است در این مبارزه هم پیروز خواهد شد و اگر قرار باشد وضعی بوجود آید که صدای ما را دیگران نشنوند کاری خواهیم کرد که امواج رادیویی آنها نیز شنیده نشود ما اخطار می کنیم که اگر جنگ امواج شروع شود به سود کشورهای منطقه نخواهد بود و اگر به هشدارهای ما گوش نکنند اقدامات عملی را انجام خواهیم داد.(2)

 

پاکسازی آخرین مرکز تجمع ضد انقلاب در کردستان

قرارگاه عملیاتی حمزه سیدالشهدا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: در ادامه عملیات ظفرمندانه سلحشوران اسلام متشکل از دلاوران ارتش، سپاه و ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران ارتفاعات استراتژیک و صعب العبور لندی شیخان که برای مزدوران بعثی و ضد انقلاب از حساسیت ویژه ای برخوردار بود و آخرین منطقه تجمع مزدوران اجنبی به شمار می رفت تسخیر و پاکسازی شد.

در این عملیات بیش از بیست تن از اعضای حزب دموکرات و کومله و از جمله چهار تن از اعضای اصلی به اسامی حمزه حامی و رسول پوراستاد، رحمان صوفی زاده و رحمان فیضی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند. شماری نیز به سمت اربابان خود متواری شدند. حکمت مامدی یکی از سران ضدانقلاب نیز در این عملیات خود را تسلیم نیروهای اسلام کرد. در این عملیات تعداد 36 تن از امت حزب الله که در اسارت کفار ملحد بودند آزاد شدند و غنایم بسیاری نیز نصیب رزمندگان اسلام شد.(3)

 

افزایش خریدهای تسلیحاتی عربستان

شاهزاده بن عبدالعزیز وزیر دفاع عربستان گفت کشورش قصد دارد خرید های تسلیحاتی خود را افزایش دهد. وی افزود: خریدهای تسلیحاتی توسط عربستان به درآمد کشورهای صنعتی کمک می کند وزیر دفاع عربستان اضافه کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان اسلحه تولیدات تازه خود را هر روز به عربستان نشان می دهند و ریاض انواع مختلف سلاح برای انتخاب در اختیار دارد. بر اساس گزارش رویترز وزیر دفاع عربستان مدعی شد صنایع نظامی این کشور در بسیاری از زمینه ها مانند سلاح های سبک به حد خودکفایی رسیده است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 31 مرداد 63، ص 3
2. اطلاعات، 31 مرداد 63، ص 3
3. کیهان، 31 مرداد 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 31 مرداد 63، ص 4

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول