اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

نیازمند آسیب‌شناسی در بحث اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌آید به یک آسیب‌شناسی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش نیاز داریم و اینکه ببینیم چرا این سند در تبدیل به‌ عمل، دچار مشکل شده است.

نیازمند آسیب‌شناسی در بحث اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص «چرایی عدم عملیاتی نشدن سند تحول بنیادین»، اظهار داشت: آنچه که در فرآیند تولید سند اتفاق افتاد، باید در فرآیند اجرا نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌های عدم توجه به اجرای سند تحول آموزش و پرورش، ادامه داد: یکی از آسیب‌ها تقلیل سند تحول به یک سند درونی در آموزش و پرورش است؛ در حالی‌که مبنای سند بخشی بر مبنای تربیت است و دانشگاه و حوزه علمیه را نیز در این خصوص باید مدنظر قرار دهیم؛ ضمن اینکه بخش دوم سند، تربیت عمومی است که به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: اگر سند تحول را به سند درونی آموزش و پرورش تقلیل دهیم، دچار آسیب جدی خواهیم شد.

زرافشان افزود: اگر آموزش را یکپارچه نبینیم و آموزش و پرورش مسیر خود را برود و آموزش عالی نیز مسیر خود را، اهداف سند تحول محقق نمی‌شود و این نقش را شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده دارد و باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌های خود را در چارچوب آن تدوین کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید یک رجوع مجددی به فصل هشتم سند تحول داشته باشیم و بحث‌های مختلف مربوط به وظایف را ببینیم و اجرا کنیم؛ در نتیجه به نظر می‌آید به یک آسیب‌شناسی در عمل نیاز داریم و اینکه ببینیم چرا سند تحول در تبدیل به‌عمل، دچار مشکل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول