اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

در جریان سفر بردی‌ محمداف به ایروان

ترکمنستان و ارمنستان 10 سند همکاری امضا کردند+تصاویر

در جریان سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایروان مقامات ارشد 2 کشور 10 سند همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند.

ترکمنستان و ارمنستان 10 سند همکاری امضا کردند+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان که شب گذشته به منظور انجام سفر رسمی وارد ایروان شده بود، ظهر امروز در محل کاخ ریاست جمهوری ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش در این اسنادی از جمله، بیانیه مشترک روسای جمهور ترکمنستان و ارمنستان، موافقتنامه همکاری در عرصه گردشگری، برنامه همکاری در زمینه امور فرهنگی و هنری برای سالهای 2018 الی 2020، برنامه همکاری بین وزارت امور خارجه 2 کشور برای سالهای 2018 الی 2019، یادداشت تفاهم در زمینه تبادل اطلاعات مالی و پولشوئی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ورزشی و چند یادداشت تفاهم آکادمیکی در زمینه همکاری‌های بین مدارس آموزش عالی ترکمنستان و ارمنستان، توسط روسای جمهور و مقامات مربوطه دولت دو کشور به امضاء رسید.

براساس این گزارش «سرژ سارکیسیان» رئیس جمهورری ارمنستان و «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان پس از مراسم امضاء اسناد مذکور، در سخنانی کوتاه نتایج مذاکرات دوجانبه و هیات همراه را بسیار نتیجه بخش، مفید و سازنده توصیف کردند.

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: سفر امروزی ما به ارمنستان فصل جدیدی را در روابط دوستانه بین 2 کشور دوست و برادر ایجاد کرده است و 2 کشور از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است تا روابط و همکاری های همه جانبه خود را در عرصه های مختلف بیش از پیش توسعه و گسترش دهد.

ترکمنستان و ارمنستان در سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک خود را برقرار کرده و روابط و همکاری فعال سیاسی، اقتصادی،تجاری، فرهنگی و منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

ترکمنستان و ارمنستان تاکنون بیش از 70 سند همکاری در سطوح مختلف امضا کرده‏‌اند و این 2 کشور در قالب سازمان جامعه همسود نیز همکاری فعالی دارند.

«سرژ سارکیسیان» رئیس جمهورری ارمنستان در آوریل ماه سال 2014 میلادی به عشق‌آباد سفر کرده بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول