اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نظربایف:

تحولات جدید ازبکستان درهای این کشور را به روی جهان باز می‌کند

رئیس جمهور قزاقستان در پایان سفر به «تاشکند»، با استقبال از تصمیمات شجاعانه دولت جدید ازبکستان در جهت رفع موانع تجاری، این اقدامات را در بازتر شدن فضای این کشور در ارتباط با جهان مؤثر دانست.

تحولات جدید ازبکستان درهای این کشور را به روی جهان باز می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان در پایان سفر خود به «تاشکند» در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت: با توجه به تحولاتی که امروز در ازبکستان اتفاق افتاده به نظر می‌رسد فضای این جمهوری برای همکاری‌های گسترده‌تر با کشورهای جهان باز می‌شود.  

رئیس جمهور قزاقستان با تأکید بر اینکه آزادسازی ارز ملی، گشایش مرزها، لغو موانع تجاری تصمیم‌های شجاعانه و تاریخی رئیس جمهور ازبکستان بوده است، افزود: تمام این اقدامات برای بهبود زندگی مردم این کشور انجام شده است و توسعه مناسبات این کشور با سایر کشورها را نیز تسهیل خواهد کرد.

نظربایف خاطرنشان کرد: با وجود اینکه از سفر رئیس جمهور ازبکستان به قزاقستان فقط 6 ماه گذشته است، نتایج اجرای توافقات دو کشور در این سفر به روشنی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در این سفر همچنین امکان ایجاد اتاق‌های جدید بازرگانی به خصوص در زمینه ماشین‌سازی و داروسازی‌ مورد بررسی قرار گرفت.  

رئیس جمهور قزاقستان خاطرنشان کرد: دو کشور همچنین در مورد مسائل گسترش بیش از پیش همکاری‌های سرمایه گذاری توجه خاصی مبذول داشته‌اند و در مورد اجرای 2-3 طرح بزرگ سرمایه گذاری مشترک در آینده نزدیک به توافق رسیده‌ایم. همچنین همکاری‌ها «آستانه» و تاشکند در زمینه گاز نیز به طور موثر گسترش پیدا می‌کند و به دولت دستور داده شده است طرح‌های جدید گازی‌ را با در نظر گرفتن منافع هر دو طرف تنظیم کند.

نظربایف تأکید کرد: تصمیم ازبکستان در مورد کاهش عوارض گمرکی برای برخی اقلام کالاهای وارداتی در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی یک گام مثبت ارزیابی می‌شود که در نتیجه این اقدام طی 7 ماه اول سال 2017 میلادی مبادلات بازرگانی دوجانبه 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این نتیجه بسیار خوبی است و برنامه ریزی می‌کنیم تا سال 2020 میلادی سطح مبادلات بازرگانی دو کشور را تا 5 میلیارد دلار برسانیم. در این راستا همکاری‌های متقابلا سودمند خود را بیش از پیش گسترش و تمام ذخایر غیرفعال را به کار خواهیم برد.

نظربایف در پایان ضمن اظهار رضایت از نتایج سفر خود به ازبکستان، ابراز امیدواری کرد که این سفر به تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های متقابل بین تاشکند و آستانه بر اساس حسن‌ همجواری سنتی، دوستی و اعتماد کمک کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول