اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تسلط 80 درصدی کُردهای سوریه بر شهر رقه

نیروهای دموکراتیک اعلام کردند که 80 درصد از رقه را از داعش پس گرفته اند، ولی دیده بان حقوق بشر سوریه میگوید که نیروهای دموکراتیک 90% از این شهر را آزاد کرده اند.

تسلط 80 درصدی کُردهای سوریه بر شهر رقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، از تسلط بر بیشتر شهر رقه خبر می‌دهند.

نیروهای دموکراتیک در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کردند که موفق شده اند از محور کارخانه قند واقع در شمال شهر رقه پیشروی کنند و کنترل کامل مناطق اطراف لشکر 17 را به دست گیرند.

به گفته فرماندهی نیروهای دموکراتیک، این نیروها همچنین سیلوهای رقه و محله‌های «تشرین، الرمیلة و الروضة» را آزاد کرده‌اند.

فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین تأکید کرد که نیروهای کُرد موفق شده اند 80% از شهر رقه را از اشغال داعش خارج کنند.

عملیات آزادسازی شهر رقه مرکز استان رقه در شمال سوریه از ژوئن گذشته با حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به معارضان است اما میگوید که نیروهای دموکراتیک 90% شهر رقه را آزاد کرده‌اند.

به گفته دیده بان، نیروهای دموکراتیک محله های «التوسعیه، الحریه، البرید و النهضه» واقع در شمال، شمال شرق و غرب رقه را نیز آزاد کرده اند.

بنا بر این گزارش، عناصر داعش به سمت محله الامین و مرکز شهر رقه و برخی از ساختمانهای موجود در این قسمت عقب نشینی کرده اند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول