اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دبیرکمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:

«سیاست زده‌ها» چرخ آموزش و پرورش را پنچر می‌کنند/ وزیر آموزش و پروش مدیران غیرتوانمند و سیاست‌زده را پالایش کند

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه باید با ایجاد آرامش در فضای آموزش و پرورش، در جهت پیشرفت آن تلاش کنیم،گفت: نباید آموزش و پرورش را حزب و دسته ببینیم، بلکه آموزش و پرورش محل تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

«سیاست زده‌ها» چرخ آموزش و پرورش را پنچر می‌کنند/ وزیر آموزش و پروش مدیران غیرتوانمند و سیاست‌زده را پالایش کند

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «وضعیت آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید»، اظهار داشت: باید معلمان که بنا کننده تمدن ایرانی هستند، با تلاشی که تاکنون داشته‌اند، در سال جدید نیز بنای بلند تمدن ایران را بلندتر سازنند. 

وی ادامه داد: انتظار این است که به توقعات معلمان پاسخ مثبت داده شود و وزیر جدید آموزش و پرورش نیز با انگیزه‌ای که دارد، بتواند به مطالبات معلمان پاسخ دهد. 

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه باید با ایجاد آرامش در فضای آموزش و پرورش، در جهت پیشرفت آن تلاش کنیم، اضافه کرد: در عین حال باید به خواسته‌های منطقی معلمان نیز پاسخ داده و آنها را برآورده کنیم و با پرهیز از حواشی، خدمت خالصانه‌ای را ارائه دهیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی متذکر شد: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش اسیر حواشی شود؛ چرا که در دوران‌هایی نتوانست سرعت لازم را داشته باشد و متأسفانه برخی از مدیران کل آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز انسان‌های توانمندی نیستند و وزیر آموزش و پرورش باید این موضوع را پالایش کند؛ چرا که سیاست‌زده‌ها این چرخ را پنچر می‌کنند و همه چیز را سیاسی می‌بینند و نمی‌توانند خادمان خوبی برای آموزش و پرورش باشند. 

وی با بیان اینکه نیازمند کار و تلاش زیاد هستیم نه شعارهای پوچ سیاسی، تصریح کرد:نباید آموزش و پرورش را حزب و دسته ببینیم، بلکه آموزش و پرورش محل تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و باید با همدلی و همیاری دولت، مجلس و آموزش و پرورش، مشکلات را حل کنیم. 

دبیر کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: باید دولت سرانه مربوط به آموزش و پرورش را به موقع پرداخت کند و نسبت به بودجه این وزارتخانه، تدبیر لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی ابراز داشت: در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌کند یک هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که این موضوع مطلوب نیست و امیدواریم مشکل بودجه برای یکبار و برای همیشه حل شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول