اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه آلمان: به نفع ما است که برجام را به خطر نیاندازیم

وزیر خارجه آلمان بعد از نشست ایران و 1+5 در نیویورک‌ با انتشار بیانیه‌ای گفت که به نفع همه است که برجام را در معرض خطر قرار نداد و این توافق را نه حالا و نه در آینده لغو نکرد.

وزیر خارجه آلمان: به نفع ما است که برجام را به خطر نیاندازیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان بعد از نشست وزرای خارجه گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و ایران در نیویورک، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

گابریل در ارتباط با تلاش‌های دولت فعلی آمریکا برای لغو برجام گفت: «به نفع همگی ما است که توافق هسته‌ای با ایران را در معرض خطر قرار ندهیم و قطعاً نه حالا و نه در آینده به این توافق پایان ندهیم».

وی با اشاره به کارآمدی برجام توضیح داد: «در دو سال گذشته ما شاهد آن بودیم که این توافق کارساز بوده است و از اشاعه خطرناک هسته‌ای در منطقه جلوگیری کرده است زیرا همه از جمله ایران به تعهدات خود در قبال این توافق پایبند بوده‌اند و همچنین مکانیسم نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مؤثر است».

گابریل ادامه داد: «آمریکایی‌ها درست می‌گویند: ایران هنوز نقش سازنده‌ای در خاورمیانه ایفا نمی‌کند، خواه در یمن باشد یا در لبنان. من موافقم که می بایست درباره این مسئله بحث و به آن رسیدگی کرد اما نباید این کار را به وسیله یک توافق کارساز کنترل تسلیحات هسته‌‌ای منطقه‌‌ای انجام داد».

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: «من به شدت معتقدم که بدون رعایت توافق هسته‌ای ایران، نه اوضاع آشفته و پرتنش منطقه و نه اقدامات ایران بهبود نمی‌یابد».

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول