اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد

حمایت از اقدامات پژوهشی فرهیختگان درباره عاشورا و اربعین/ پشتیبانی ویژه از دومین همایش تبیین ابعاد علمی اربعین

رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: اربعین و چالش‌های فرهنگی جهان اسلام، اربعین؛ همگرایی و صلح جهانی، اربعین و مقاومت اسلامی، جامعه‌شناسی پدیده اربعین، دیپلماسی عمومی در اربعین و آینده‌پژوهی اربعین محورهای دومین همایش تبیین ابعاد علمی اربعین است.

حمایت از اقدامات پژوهشی فرهیختگان درباره عاشورا و اربعین/ پشتیبانی ویژه از دومین همایش تبیین ابعاد علمی اربعین

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حمید احمدی با اشاره به اینکه اربعین به عنوان یک پدیده که در حال حاضر رخ داده است از زوایای مختلف نیازمند معرفی است گفت: شناخت چالش‌ها، آسیب‌ها و سیاست‌های مناسب در این زمینه نیازمند کار علمی است.

وی ادامه داد: این پدیده از زاویای جامعه‌شناختی، مدیریتی، روانشناسی، سیاسی، ارتباطات و بین‌المللی نیازمند تامل و مطالعه است، ما در سال‌های اخیر معرفی قیام امام حسین(ع) را برعهده داریم، از همین رو دانشمندان باید در این زمینه برای مطالعه و ایجاد ادبیات و گفتمان‌سازی نسل حاضر و آینده وارد صحنه شوند.

رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: ما برای معرفی قیام امام حسین(ع) نیازمند مطالعات زیادی هستیم، برهمین اساس دانشگاه‌های عراق و ایران سنگ‌بنایی را برای این اساس گذاشتند، دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه علوم انسانی با دانشگاه‌ها کربلا ارتباط برقرار کرده است و ستاد فرهنگی اربعین که زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین است پشتیبانی این کار را برعهده گرفته است.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: ما وظیفه خود می‌دانیم که از ورود فرهیختگان به زمینه‌ عاشورا و اربعین حمایت کنیم تا از این طریق پیام امام حسین(ع) را ابلاغ و در این زمینه گفتمان‌سازی داشته باشیم، بر همین اساس امروز هم‌اندیشی با حضور اساتید دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

وی افزود: در این مجموعه‌ دانشگاهی ستاد فرهنگی اربعین عراق نیز حضور داشت که طرح‌های خوبی از طرف اساتید دانشگاهی آنها ارائه شد و در این زمینه برپایی مفاهیم عاشورایی گفت و گو خوبی صورت گرفت، امیدواریم در این عرصه بتوانیم یک کنگره بین‌المللی اربعین نیز در دانشگاه کربلا نیز داشته باشیم و امیدواریم این کنگره شروع استمرار ارتباط علمی بین ایران و عراق باشد تا پژوهش‌ها به عنوان طراز فرهنگی و معنوی به نسل‌های آینده منتقل شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول