اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

روایت حاجی دلیگانی از نشست غیرعلنی مجلس با وزیر آموزش و پرورش

بطحایی: 32 درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند/ 99 درصد از بودجه وزارتخانه صرف پرداخت حقوق می‌شود

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 32 درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند عنوان کرد که تناسبی میان نیروهای به کار گرفته در آموزش و پرورش در حوزه کلاسی و اداری وجود ندارد.

بطحایی: 32 درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند/ 99 درصد از بودجه وزارتخانه صرف پرداخت حقوق می‌شود

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این  جلسه وزیر آموزش و پرورش نقاط ضعف و قوت این وزارتخانه را تشریح کرد.

وی افزود: بطحایی عنوان کرد که تعداد معلمان، دبیران و آموزگان و کارمندان در وزارت آموزش و پرورش تناسبی ندارد و بخش عمده‌ای از کسانی که می‌توان از آنها برای تدریس استفاده کرد با عنوان نیروی اداری و فعالیت‌های غیرکلاسی به کار گرفته‌ شده‌اند و بهره‌وری در این باره رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش گفت که از هر 100 نفر 63 نفر در کلاس تدریس کرده و 37 نفر به عنوان نیروی اداری مشغول به کار هستند و حال آنکه نرم جهانی آن به این شکل است که 84 نفر در کلاس و برای تدریس فعالیت دارند و 16 نفر با عنوان نیروی اداری.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش افزود حدود 32 درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارند و از سوی دیگر 99 درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود و تنها کمتر از یک درصد از آن صرف فعالیت‌های دیگر در این وزارتخانه می‌شود.

وی افزود: بطحایی عنوان کرد هر دولتی که بر سر کار می‌آید در سال اولی کاری خود بودجه آموزش و پرورش را 35 درصد افزایش می‌دهد اما در سال‌های بعد شاهد حتی کاهش بودجه این وزارتخانه در بودجه سالیانه هستیم و از ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت‌ها تنها 10 درصد از بودجه سالیانه را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده‌اند. 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش گفت در ارتباط با سرانه آموزش در کشور در مناطق پرجمعیت این میزان برای هر دانش‌آموز 3.3 متر مربع و در کل کشور 5 متر مربع است و حال آ‌نکه میزان جهانی آن 8.4 متر مربع  به ازای هر نفع است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: بطحایی همچنین گفت که از سال 91 شاهد شیب ملایم رشد دانش‌آموزان بوده‌ایم که تعداد دانش‌آموزان در سال 1400 به 14 میلیون نفر و در سال 1405 به 16 میلیون نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول