اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سعیدی:

نباید در تأمین هزینه ایمنی مردم درنگ شود/ سازمان آتش‌نشانی نیروهای افتخاری را آموزش دهد

امام جمعه قم گفت: در هنگام حوادث مختلف از جمله حریق موضوع جان مردم و اعتبار نظام اسلامی در میان است به همین علت نباید در تأمین اعتبارات مورد نیاز برای ایمنی مردم درنگ داشته باشیم.

نباید در تأمین هزینه ایمنی مردم درنگ شود/ سازمان آتش‌نشانی نیروهای افتخاری را آموزش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم که در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، اظهار کرد: اهل صفا و محبت در مدرسه عاشورا توسط امام حسین (ع) گزینش شدند به همین علت در طول تاریخ توانستند به اقوام و گروه‌های بسیاری درس ازخودگذشتگی و ایثار را آموزش دهند در حالی که اگر آنها به ملاحظات قومی و فامیلی توجه داشتند نمی‌توانستند به این جایگاه برسند.

وی با بیان اینکه آینده‌نگری یکی از اصلی‌ترین دروس عاشوراست، اضافه کرد: گاهی رسیدن در نتیجه در کارهای فرهنگی کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست همان‌طور که اگر در عرصه دفاع و جهاد به آینده نگاه نداشته باشیم انگیزه‌ای برای تهیه تجهیزات و آمادگی مستمر نخواهیم داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نیز در ابتدای قیام خود مطرح کردند که یاران ایشان در گهواره‌ها هستند اما کسی متوجه منظور ایشان نمی‌شد چراکه بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی آینده‌نگر بودند؛ برای رسیدن به موفقیت باید آینده‌نگری را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهیم.

وی مطرح کرد: در واقعه کربلا امام حسین (ع) همراه یارانشان مقابل هزاران ظالم ایستادگی کردند و در ظاهر نتوانستند این جنگ نابرابر نظامی را پیروز شوند اما در حقیقت پیروزی ایشان در طول تاریخ به خوبی قابل مشاهده است.

سعیدی با تأکید بر اینکه مقابله با آتش نیازمند آموزش و کارهای سریع است، عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی باید نیروهای افتخاری را در صحنه‌ها عملی آموزش دهد تا بتواند از ظرفیت آنها در مواقع نیاز استفاده کند،‌ ارائه این آموزش‌ها به جوانان و نوجوانان بازدارنده است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان مسلمان ایرانی دارای انگیزه دینی و ولایی هستند به همین علت خداوند متعال را بر اعمال خود ناظر دانسته و در راستای انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان شهر و استان باید نسبت به تأمین اعتبار مورد نیاز در راستای تأمین ایمنی اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: در هنگام حوادث مختلف از جمله حریق یک مکان موضوع جان مردم و اعتبار نظام اسلامی در میان است به همین علت نباید در تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تأمین ایمنی مردم درنگ داشته باشیم چراکه نمی‌توانیم پرداخت اعتبارات این عرصه را با تأخیر انجام دهیم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول