اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فلوشیپ درد مطرح کرد

عوارض مصرف کورتن و مسکن برای کنترل درد/ درد پنجمین علامت حیاتی در بدن

دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بین‌المللی بررسی و مطالعه درد در ایران با اشاره به اینکه درد به عنوان پنجمین علامت حیاتی باید در نظر گرفته شود، گفت: امروزه تلاش شده برای رفع درد از روش‌هایی همچون استفاده از سلول‌های بنیادی و پلاسمای غنی از پلاکت بهره‌مند شویم.

عوارض مصرف کورتن و مسکن برای کنترل درد/ درد پنجمین علامت حیاتی در بدن

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، فریده محمدطاهری در نشست خبری که در ارتباط با سیزدهمین کنگره بین‌المللی بررسی و مطالعه درد در ایران اظهار داشت: از آنجایی که درجه حرارت بدن، ضربان و فشار خون از جمله عوامل حیاتی به شمار می‌روند، امروزه مشخص شده که درد نیز پنجمین علامت حیاتی بدن باید در نظر گرفته شود. 

وی با بیان اینکه حق هر انسانی است که زندگی بدون درد داشته باشد، افزود: کشورهای پیشرفته صد سال است که رشته فلوشیپ درد را راه‌اندازی کردند ولی در کشور ما فوق تخصص درد 10 سال است که مطرح شده و این همکاران مشغول فعالیت هستند. 

این فلوشیپ درد بیان داشت: برای رفع درد، جنبه‌های مختلفی همچون روان، تغذیه، تأیید جسمانی و ... باید مدنظر قرار گیرد، گفت: امروزه درمان‌های کمتر تهاجمی برای رفع درد مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که مشخص شده 75 درصد از کمردردها با استراحت و درمان غیرتهاجمی و کمترتهاجمی قابل درمان است. 

دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بین‌المللی بررسی و مطالعه درد در ایران عنوان کرد: فردی که سرطان داشته و از درد شدید رنج می‌برد را می‌توان با استفاده از روش‌های کمترتهاجمی و تخریب شبکه عصبی کف لگن درد آن را به حداقل برسانیم. 

وی ارائه تازه‌ترین روش‌های مداخله‌ای کنترل درد و دستاوردهای نوین در این حوزه را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد و گفت: در کنگره بین‌المللی بررسی و مطالعه درد، 270 درخواست سخنرانی داشته‌ایم که نشان از توجه بیشتر در این حوزه است. 

طاهری گفت: استفاده از کورتن و مسکن برای کنترل درد عوارضی همچون ابتلا به پوکی استخوان و عفونت‌ها را به همراه داشته و امروزه تلاش شده از سمت درمان‌های التهابی به سمت درمان‌های القایی با استفاده از سلول‌های بنیادین و پلاسمای غنی از پلاکت پیش رویم که این موضوع امسال در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. 

وی در پایان گفت: کارگاه تزریق بوتاکس در درمان سردرد در سیزدهمین کنگره بین‌المللی بررسی و مطالعه درد نیز برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول