اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رئیس انجمن لوازم خانگی در گفت‌وگو با فارس:

واحدهای نمونه هیچ امتیازی جز گرفتن لوح تقدیر و عکس یادگاری ندارند/ تولیدکنندگان رتبه‌بندی شوند

رئیس انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه واحدهای نمونه استاندارد، هیچ امتیازی جز گرفتن لوح و چند عکس یادگاری ندارند، پیشنهاد کرد دولت به این واحدها امتیاز ویژه مانند معافیت مالیاتی یا مشوق‌های مالی اختصاص دهد.

واحدهای نمونه هیچ امتیازی جز گرفتن لوح تقدیر و عکس یادگاری ندارند/ تولیدکنندگان رتبه‌بندی شوند

محمدرضا دیانی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت:‌ به واحد تولیدی که به عنوان یک واحد نمونه ملی در عرصه استاندارد انتخاب می‌شود، در روز جهانی استاندارد یک لوح تقدیر اهدا می‌شود اما آیا این اتفاق کافی است؟ 

وی افزود: دولت باید مشوق‌هایی را برای واحدهای نمونه ملی قرار دهد، مثلاً‌ به آنها معافیت مالیاتی اختصاص دهد تا این مسئله، انگیزه‌‌ای برای تلاش صنعتگران به تولید بهینه و نمونه شدن باشد و خودشان را به سطوح بالای کیفی برسانند.

وی تأکید کرد: انتخاب واحدهای نمونه استاندارد به جزء گرفتن یک لوح و چند عکس یادگاری، هیچ امتیازی برای واحدهای تولیدی ندارد.

دیانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس تصریح کرد: دیگر این لوح و عکس‌ها به درد تبلیغات هم نمی‌خورد و مردم دیگر به این مسائل هم توجه نمی‌کنند.

به گفته وی، اگر انتخاب واحدهای نمونه به صورت سطح‌بندی صورت می‌گرفت، این سطوح در بازار تعریف می‌شدند و بر اساس آن امتیازاتی را به تولیدکنندگان می‌دادند، مؤثر بود.

وی ادامه داد: من به عنوان یک تولیدکننده،‌ سال گذشته 4 لوح تقدیر از مراکز دولتی دریافت کردم که حالا باید بنشینیم و پای این لوح‌ها اشک بریزیم، زیرا هیچ نتیجه‌ای برای ما نداشته است. این لوح‌ها چه اثری برای ما دارد؟ 

رئیس انجمن لوازم خانگی تصریح کرد:‌ برای تعیین واحدهای نمونه،کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود، یک سال وقت و هزینه صرف می‌شود و این طور نیست که به واسطه مسائل سیاسی به یک واحد تولیدی لوح اهدا شود، بلکه انتخاب واحدها بر اساس یکسری فیلترهای خاص صورت می‌گیرد.

وی با طرح این سوال که این لوح‌ها چه فایده ای به حال تولیدکنندگان دارد؟ افزود: این تقدیرها را باید با مکانیزم‌های اقتصادی ارتباط دهند تا اثربخشی بالایی داشته باشد، اما متأسفانه تاکنون چنین سیاست‌گذاری انجام نشده است. 

رئیس انجمن لوازم خانگی پیشنهاد کرد در معرفی واحدهای منتخب استاندارد، مانند گریدبندی انرژی کالاها، رتبه‌بندی صورت گیرد تا مصرف‌کننده نیز در جریان وضعیت واحدها قرار گیرد و حق انتخاب دقیق‌تری داشته باشد.

دیانی ادامه داد: می‌توان امتیازات دیگری نیز برای واحدهای نمونه قائل شد، مثلاً اگر قرار است فاینانس به واحدها اختصاص یابد، اولویت را به واحدهای نمونه بدهند و یا اینکه معافیت مالیاتی شامل حال آنها شود.

خبرنگار: نرجس نیک ضمیر

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول