اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور درمان سازمان تأمین اجتماعی:

تأمین پزشک متخصص از عهده سازمان تأمین اجتماعی خارج است/ وزارت بهداشت سال گذشته پزشک نداد

معاون امور درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه با وجود پیگیری‌ها و دستور وزیر بهداشت، این وزارتخانه پزشک متخصص نداده است، گفت: تأمین پزشک متخصص به دلیل شرایطی که در بخش خصوصی فراهم شده از عهده سازمان تأمین اجتماعی خارج است.

تأمین پزشک متخصص از عهده سازمان تأمین اجتماعی خارج است/ وزارت بهداشت سال گذشته پزشک نداد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی درخشان ظهر امروز در بازدید از تنها درمانگاه تأمین اجتماعی منطقه در کاشمر اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت به‌ عنوان یک طرح مهم در کشور در زمینه خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان به مردم تحول زیادی ایجاد کرده است، اما شکی نیست که مانند یک کار بزرگ مسائل مالی آن نیز مهم است.

وی با بیان اینکه در سازمان تأمین اجتماعی در 3 سال اخیر هزینه‌های درمانی تأمین اجتماعی به‌ صورت تصاعدی از رشد زیادی داشته است، متذکر شد: در این راستا منابع دارای یک ظرفیتی است که باید با مدیریت صحیح برای مصارف آن برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

معاون امور درمان سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه وضعیت صندوق تأمین اجتماعی مشخص است، افزود: بیش از 94 درصد حق بیمه در حوزه درمان از محل حق بیمه دریافتی بیمه‌ شده و مابقی از محل شرکت شستای تأمین اجتماعی تزریق می‌شود.

درخشان با اشاره به نشست مشترک و فشرده وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین و رئیس‌جمهور در سه روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر برای رفع موانع و مشکلات این حوزه، یادآور شد: قصد همه همکاری است و همه با قرار گرفتن در یک کشتی با داشتن وظایف مختلف تنها یک هدف مشترک را دنبال می‌کنیم و آن خدمت‌رسانی در حوزه سلامت به مردم است، امیدوارم تلاش همه در این مسیر با کمک مؤثر نمایندگان مجلس، مشکلات نظام سلامت به‌ تدریج مرتفع شود.

وی در خصوص تأمین نیروی پزشک مورد نیاز در مراکز درمانی تأمین اجتماعی تبیین کرد: اگرچه تا قبل از سال 95 تقسیم نیروی متخصص براساس تأمین بخشی از نیاز توسط ستاد مربوطه در وزارت بهداشت انجام می‌شد، اما از سال گذشته روند تأمین نیروی پزشک متخصص ضریب k تغییر یافته است و این مهم به دانشگاه علوم پزشکی در هر استان سپرده‌ شده است.

معاون امور درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تأمین نیروی پزشک از عهده سازمان تأمین اجتماعی خارج است و با شرایط بخش خصوصی، پزشکان آزاد تمایلی به همکاری با سازمان‌هایی نظیر تأمین اجتماعی ندارند، تأکید کرد: متأسفانه در سال گذشته با وجود پیگیری‌های انجام‌ شده و دستور مساعد وزیر بهداشت حتی یک پزشک متخصص به سازمان تأمین اجتماعی داده نشد.

درخشان با تأکید بر اینکه براساس اعلام وزارت بهداشت به رؤسای تمامی دانشگاه‌ها اعلام‌ شده که بخشی از نیروی مورد نیاز تأمین اجتماعی تأمین شود، گفت: با توجه به اینکه در قانون ششم توسعه در مجلس تصویب‌ شده است که وزارت بهداشت و درمان همه ساله بخشی از نیروهای تخصصی سازمان تأمین اجتماعی را تأمین کند از نماینده مردم شهرستان کاشمر در مجلس درخواست می‌کنیم در این حوزه نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه پس از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه و درخواست مسؤولان کاشمر، ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا موضوع پلی کلینیک و شبانه‌روزی شدن درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر در حوزه درمان مصوب و به هیأت مدیره ارسال‌ شده است.

معاون امور درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در همین راستا احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در بردسکن مصوب و از ابتدای سال آینده عملیات ساختمانی آن آغاز می‌شود، افزود:  امیدوارم با ارتقای درمانگاه کاشمر و تأمین پزشک مورد نیاز شاهد ارائه خدمات مناسب به بیمه‌شدگان این شهرستان باشیم.

درخشان با اشاره به اینکه در مراکز استان‌ها برای تأمین پزشک مشکلی نداریم، اما در خصوص فضای فیزیکی با مشکل روبه‌رو هستیم، گفت: به‌ زودی عملیات ساخت بیمارستان 400 تختخوابی در مشهد که همه کمبودهای فعلی در آن دیده‌ شده از طریق تأمین منابع خارجی با انجام مذاکرات نهایی با یک شرکت اتریشی آغاز می‌شود.

وی در پایان با اشاره به صدور مجوز راه‌اندازی بخش جراحی قلب در یکی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در مشهد در سال‌های گذشته، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل نبود فضای مناسب در بیمارستان‌های فارابی و 17 شهریور مشهد عملاً این بخش فعال نشد، اما با راه‌اندازی بیمارستان جدید تأمین اجتماعی در مشهد شاهد راه‌اندازی بخش‌های جراحی قلب و درمان سرطان هستیم.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول