اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد

کشف و شناسایی ضمانتنامه جعلی در یکی از شعب بانک سپه

مدیرعامل بانک سپه از کشف و شناسایی صدور تعدادی ضمانتنامه جعلی در یکی از شعب بانک خبر داد.

کشف و شناسایی ضمانتنامه جعلی در یکی از شعب بانک سپه

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمد کاظم چغازردی اظهار داشت: روز چهارشنبه 26 مهرماه 96، در حین بررسی عملکرد واحدهای تابعه، مشخص شد فردی که در حوزه های اقتصادی مختلف، از جمله خرید و فروش رایانه و تجهیزات رایانه و تجهیزات جانبی، ساختمان‌سازی، صرافی و امثال آن فعالیت داشته و بالغ بر چند صد نفر کارمند در شرکت‌های زیرمجموعه وی مشغول کار هستند، با فریب و تطمیع یکی از روسای شعب بانک، بدون رعایت ضوابط و مقررات اقدام به دریافت تعدادی ضمانتنامه واهی نموده و حسب اعلام نامبرده، ضمانتنامه‌های مذکور را برای دسترسی به نقدینگی به همراه فاکتورهای جعلی و قراردادهای غیرواقعی به برخی شرکت های کارگزاری و لیزینگ‌ها ارائه کرده است.

وی افزود: با کشف موضوع، با اتخاذ تدابیر لازم، فرد یادشده که در خارج از کشور حضور داشت، برای بررسی موضوع، به بانک دعوت و تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 27 مهرماه 96، نسبت به اخذ وکالت محضری اموال و دارایی های فرد مذکور و شرکت های تابعه به نام بانک اقدام شد.

مدیرعامل بانک سپه تصریح کرد: عمده این ضمانتنامه های واهی با سررسید سال آتی است. در این راستا گزارش‌های لازم به همراه مدارک و مستندات و معرفی افراد ذی مدخل به مراجع قانونی ذی ربط ارائه شد.

وی گفت: لازم است از وزارت محترم اطلاعات، مراجع محترم قضایی، سازمان محترم بازرسی کل کشور و سایر مراجع محترم نظارتی که هماهنگی و همکاری لازم را با بانک بعمل آوردند قدردانی کنم. سایر اقدامات لازم توسط مراجع قانونی و نظارتی درخصوص موضوع در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول