اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دیدار رؤسای پلیس مواد مخدر ایران و پاکستان

ورود ۶۰ درصد مواد مخدر به ایران از مرز پاکستان/ لزوم همکاری بیشتر دو کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بر اساس آمارها بین ٦٠ تا ٦٥ درصد مواد از طریق مرز پاکستان وارد می شود و به همین دلیل به دنبال ایجاد موانع برای جلوگیری از ورود مواد مخدر هستیم.

ورود ۶۰ درصد مواد مخدر به ایران از مرز پاکستان/ لزوم همکاری بیشتر دو کشور

خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس-هادی حسنی: ژنرال مسرت نواز ملک، رییس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه پلیس مواد مخدر اظهار داشت: مفتخرم که جمهوری اسلامی ایران میزبانی ما را قبول کرده، ما همکاری های خوبی داشتیم و امیدواریم سطوح همکاری ها را ارتقا دهیم.

وی افزود: در حال حاضر سطح همکاری خوبی داریم و انتظار داریم این سطح همکاری ارتقا یابد و یکی از دلایل حضور من هم همین موضوع است.

نواز ملک گفت: UNODC برنامه های متفاوتی برای کشورهای مختلف دارد و ما درخواست داریم کمک ها به ما در بحث بودجه و آموزش و تکنولوژی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: پاکستان از سال ٢٠٠١ از لحاظ کاشت خشخاش مخدوش شده و دیگر کاشتی وجود ندارد اما از طریق مرز افغانستان شاهد ورود مواد مخدر هستیم.

نواز ملک در خصوص تدابیر مسدود سازی مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به ایران گفت: ایران خیلی بهتر این کار را انجام می دهد چون زیرساخت های خوبی دارد، متاسفانه پاکستان زیرساخت های خوبی ندارد، بریتانیای کبیر به ما هلی کوپتر داده و تلاش داریم زیرساخت ها برای حفاظت از مرزها بهتر شود.

در ادامه این دیدار سردار زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: به منظور ارتقا همکاری ها جلسه امروز در تهران برگزار شد تا بتوانیم جهت جلوگیری از ورود مواد محدر تلاش کنیم و این ملاقات ها می تواند این همکاری ها را افزایش دهد.

وی افزود: بر اساس آمارها بین ٦٠ تا ٦٥ درصد مواد از طریق مرز پاکستان وارد می شود و به همین دلیل به دنبال ایجاد موانع برای جلوگیری از ورود مواد مخدر هستیم.

ما مرکز تبادل و همکاری مشترک اطلاعاتی بین ایران و پاکستان داریم که در ایران مستقر است و افسر رابط ما در پاکستان حضور دارد و تعامل ما برای مبارزه با شبکه و باندهای مواد مخدر ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول