اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابتکار عنوان کرد

سهم 30 درصدی مدیریت زنان تا پایان برنامه ششم توسعه

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه حداقل 30 درصد مدیران در همه سطوح باید از زنان باشند.

سهم 30 درصدی مدیریت زنان تا پایان برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه‌شمالی، معصومه ابتکار امشب در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به رویکرد‌های اصلی دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: اولویت‌های ما برای فعالیت در حوزه زنان و خانواده، اسناد فرادستی است که در قانون اساسی، چشم‌انداز توسعه کشور، برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده مورد‌ نظر است.

وی به توجه ویژه رئیس‌جمهور به زنان و خانواده و از لزوم نگاه متعادل به زنان و مردان اشاره کرد و افزود: وجود واحد امور بانوان و مشاور زنان و خانواده در فرمانداری‌ها و ادارات شهرستان‌ها موضوع مهمی برای دست‌یابی به نگاه متعادل به خانواده و زنان است که نیازمند به آن هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از بهبود جایگاه زنان در دولت دوازدهم برای حوزه‌های اشتغال با هدف‌گذاری زنان سرپرست خانوار و تاب‌آوری اجتماعی و شناخت آسیب‌ها و توانمندسازی برای مقابله اصولی با آسیب‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد برای همکاری در مسائل مختلف اجتماعی و در زمینه‌های کارآفرینی برای کاهش مشکلات محیط‌زیست مانند مشکل پسماند و گردشگری طبیعی به حفاظت محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرند و زنان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

این مسؤول از هدف‌گذاری به‌کارگیری زنان توانمند و مدیران زن برای 30 درصد از مشاغل و انجام آن در شورای عالی اداری و ابلاغ توسط رئیس جمهور خبر داد و با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه حداقل 30 درصد مدیران در همه سطوح باید از زنان باشند و برش استانی آن هم وجود دارد و به استان‌ها ابلاغ شد، افزود: فرصت به زنان داده شود تا پله به پله بالا بیایند و توانایی خود را نشان دهند.

ابتکار با اشاره به اینکه کمک به کارآفرینی و اشتغال زنان روستایی و آموزش به آنها برای تولیدات محصولات سالم و ارگانیک از طرح‌های مهم ماست، گفت:  مهارت‌افزایی جوانان با نگاهی به آموزه‌های دینی و فرهنگی و انجام مراحل مربوط به قانون امنیت اجتماعی زنان در قوه قضائیه نیز در برنامه‌ریزی‌های ما قرار دارد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول