اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پیام تسلیت نهاد‌ها و چهره‌های مختلف قرآنی درپی درگذشت سید‌مهدی فاطمیان

درپی درگذشت سیدمهدی فاطمیان از اساتید قرآن کریم نهاد‌ها و چهره‌های مختلف قرآنی کشور پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت نهاد‌ها و چهره‌های مختلف قرآنی درپی درگذشت سید‌مهدی فاطمیان

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس درپی درگذشت سید مهدی فاطمیان حافظ کل قرآن و استاد و پیشکسوت قرآنی کشور نهاد‌ها و چهره‌های مختلف قرآنی کشور پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

سازمان دارالقرآن

انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت استاد پیشکسوت قرآنی کشور و حافظ قرآن کریم، مرحوم سیدمهدی فاطمیان موجب تأثر و تألم جامعه قرآنی کشور گردید.

ایشان سال‌های بسیاری از عمر با برکت خویش را صرف تعلیم و تعلم قرآن کریم نمود و شاگردان و اساتید بسیاری را به جامعه قرآنی تقدیم کرد و دارای رتبه بین‌المللی و از اساتید مبرز قرآن کریم به ویژه در رشته حفظ بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت معظم به ویژه فرزندان بزرگوار ایشان، خانواده‌های به سوگ نشسته و همچنین جامعه قرآنی کشور، از خداوند بلند مرتبه برای روح آن استاد گرانقدر حشر با انبیاء و اولیاء الهی خاصه پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) را که در ایام عزاداری این بزرگواران قرار داریم، خواهانم.

شبکه قرآن و معارف سیما

سم الله الرحمن الرحیم

در هنگامه سالروز رحلت جانسوز خاتم النبیین، حضرت محمد امین (ص)، صاحب اعجاز قرآن مبین، درگذشت یاری دیرین برای اهل ایمان، معلم قرآن، استاد سیدمهدی فاطمیان، داغ مصیبت‌مان را افزون نمود.

تربیت چهره‌های قرآنی رشید و بالنده، نشر فرهنگ و معارف جاودانه قرآنی، قضاوت عادلانه در میان برترین‌های قرآنی عالم اسلام، حفظ آیات نورانی کتاب آسمانی قرآن مبین در حریم قلب و اندیشه و آموزش این کتاب آسمانی به تشنگان معرفت جلوه‌هایی از روح معنویت جاری در زندگی و گواهی بر حرکت ایشان در مدار معارف قرآن و عترت است که بی‌تردید ماندگار و پایدار خواهند ماند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه قرآنی ایران اسلامی برای روح آن معلم تربیت یافته مکتب قرآن با توسل به دامان رحمة للعالمین، رحمت و غفران و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه حضرت سبحان مسألت می‌نمایم.

شورای عالی قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون
شورای عالی قرآن، ضایعه درگذشت استاد معظم قرآن و حافظ پیشکسوت کل قرآن کریم؛ حاج سیدمهدی فاطمیان را به جامعه قرآنی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید. خداوند متعال با روح مطهر نبی اعظم(ص) محشورشان فرماید.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت پیشکسوت، مدرس و حافظ کل قرآن کریم، استاد سیدمهدی فاطمیان که عمری را در راه ترویج معارف کلام خدا و علوم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، صرف کرد و خدمات خالصانه او هیچ گاه از یاد مردم قرآن‌دوست کشورمان فراموش نخواهد شد را به جامعه قرآنی کشور و خانواده محترم ایشان، تسلیت عرض می‌کنیم. درجات عالی در نزد خداوند‌ متعال را برای آن مرحوم و صبر جمیل را برای خانواده ایشان از خداوند منان خواستاریم.

عباس سلیمی

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا رسول الله!
سلام و درود خدا بر تو ای قافله سالار انبیاء، ای اولین قاری و حافظ ممتاز و مفسّر عامل قرآن!

ای پیامبر رحمت! در شب جانگداز وجود نازنینت  و در ایام شهادت جانسوز سبط اکبر و فرزند مظلومت، امام مجتبی علیه السلام، سلاله‌ای از دودمان پاک تو نیز با سینه‌ای مملو از آیات نورانی قرآن، دعوت حق را لبیک گفت و امروز که در سوگ شما، سراسر ملک وجود غرق در اندوه و ماتم است و تمامی جهان سیه پوشیده و هر مسلمانی جام غم نوشیده، همزمان با سالروز رحلت پیامبر و مقتدای خویش عازم سرای آخرت می‌گردد.

ای گوهر بی‌همتای خلقت یا رسول الله! شما بیشتر و بهتر از همگان آگاه هستید که این فرزند پاک و آزاده‌ات، نه تنها قاری و حافظ و مفسّر قرآن که مؤمن و عامل به قرآن کریم بود و نور قرآن در تمامی حرکات و سکنات و اقوال و افعال او، متجلّی!
او نه تنها آبرودار قرآن بود که آبروساز نیز بود.

ای مهربانترین انسان زمین و زمان، ای رحمةٌ للعالمین! تو از ملکوت آسمان به زمین فراخوانده شدی تا در سایه سار تعالیم آسمانی قرآن کریم، بشریت را به شاهراه کرامت و سعادت رهنمون گردی و سید مهدی عزیز از جمله پیروان عاشق تو و شاگردان مکتب قرآن تو بود که با اعتقادی راسخ، تمامی عمر و جوانی و هستی و زندگی خویش را در این مسیر مقدس وقف و بذل نمود.

ای گل سرسبد آفرینش، یا محمد! تو خود فرمودی: (علیکم بالقرآن! فاتّخذوه إماماً و قائداً)... و سید مهدی عزیز، قرآن‌باوری ولایتمدار بود که فرمان مطاع نبوی را به گوش جان شنید و حقیقتاً به عنوان یک سرباز مطیع جبهه قرآن، این منشور آسمانی را رهبر فکری و عقیدتی و فرمانده صحنه عملیات زندگی خویش قرار داد.

اخلاق و رفتار و گفتار، منش و روش و سیره، تواضع و فروتنی و وارستگی، مردم داری و پایبندی عمیق به لقمه حلال، خلوص مثال زدنی و پرهیز از شهرت‌طلبی و ریاست طلبی، تقوای علمی و عملی محسوس، بی اعتنائی به مادیات و زرق و برق دنیا، آزادگی و عدم کرنش در برابر مدعیان و وابستگان به دنیا، ایمان راسخ به آخرت، ارادت عمیق به آن پیامبر عظیم الشَأن و اهل بیت مکرّم شما و بالاتر از همه ترس از خدای ناظر حاضر و سایر سجایای اخلاقی و صفات پسندیده‌ای که از امثال این نگارنده بر نمی‌آید، همه و همه از آثار و برکات تربیت قرآنی آن عنصر با ایمان و مرد ستوده قرآنی بود.

ای رسول مهربانی‌ها یا محمد!
اکنون که این فرزند گرامی شما(سید مهدی فاطمیان) که حتی نام و فامیل او نیز برگرفته از اسامی ذوات مقدسه خاندان توست، دقایقی دیگر بر فراز دستان مردم باایمان و قرآنیان سرافراز، تشییع و میهمان محضر پر کرامت آن پیامبر والا مقام خواهد بود از عمق روح و جان و قلب خویش به ساحت مقدست درود می‌فرستیم و به پیروی از مکتب تو، خاندان تو و قرآن تو مباهات نموده و به موازات ابراز تاسف عمیق از فقدان یک معلم پاک نهاد و اسطوره قرآنی، آرزو می‌کنیم تا سید مهدی عزیز و محترم ما، حال که پس از سال‌ها رنج و بیماری به جوار رحمت حق پر گشوده در سایه سار آسمان بی‌منتهای رحمت و مهربانی سرور و پیامبر خویش و در پناه لطف و غفران واسعه خداوند مهربان خود جای گیرد؛ چرا که کارنامه پاک و درخشان او در زندگی، وی را در شمار مصادیق این آیه شریفه جای داده است: (تلک الدار الآخرة نجعلها للذین لا یریدون علوا فی الأرض ولا فسادا).

این شاگرد گنه‌کار قرآنی همانگونه که در این جهان خاکی همواره با رعایت ادب و خاکساری، دست‌بوس آن سید عزیز والامقام و الگوی با اخلاص قرآنی بوده‌ام، اکنون نیز ضمن ابراز اندوه شدید از فقدان آن مرد بزرگ خدا، رحلت وی را به حضور مقام معظم رهبری، جامعه سرافراز قرآنی و بویژه به خاندان بزرگ و پر افتخار فاطمیان تسلیت و تعزیت عرض نموده و دوام سربلندی جامعه قرآنی و همچنین سلامتی و عزت بازماندگان این بیت شریف را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌دارم.

سیدمحسن موسوی بلده

انّا لله و انّا الیه راجعون  
ارتحال حافظ عامل قرآن کریم، استاد سیدمهدی فاطمیان، در شب جمعه و شب رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام و شهادت مظلومانه ثقل کبیر و سبط اکبر، امام حسن مجتبی علیهما السلام، ثلمه‌ای است برای جامعه قرآنی کشور که لا یسدّها شیء.

فقط حافظ آیات الهی نبود؛ که وجود و خُلق او، قرآن بود و این در تمامی حرکات و سکنات و رفتار و گفتار او مشهود بود و من اِبا ندارم از اینکه بیان کنم به خصائل قرآنی استاد فاطمیان غبطه می‌خوردم، سال‌ها داوری در کنار استاد فاطمیان افتخاری بود که خداوند نصیب این کوچکترین نمود.

سالیان زندگی در غرب با همسر و فرزندان، صبغه خدایی و قرآنی این خانواده را کم رنگ نکرد و خود و فرزندان شایسته‌اش حافظ و محافظ کلام وحی شدند، صادقانه بپذیریم این استاد متخلق قرآن و خانواده قرآنی‌اش آن طور که شایسته بود در جامعه قرآنی دیده نشدند و این البته نیاز آنان نبود بلکه نیاز این جامعه بود که قهرمانان قرآنی‌اش را بیشتر و بهتر بشناسد و افسوس که کارمان شده حسرت خوردن به ذخیره‌ها و فرصت‌های از دست رفته...

با همه وجود به درگاه خداوند رحمن معلم قرآن، عرضه می‌دارم که «اللّهم انّا لا نعلم منه الّا خیراً و انت اعلم به منّا»، اما با این علم ظاهر قاطعانه بر آن هستم که استاد فاطمیان این حافظ عامل، در قیامت که درجات بهشت به عدد آیات قرآن است، مخاطب شایسته این ندای الهی خواهد بود که «اقرأ و ارقأ» بخوان و بالا برو و هر آیه‌ای که می‌خواند درجه‌ای بالا می‌رود. طوبی له.

حسن جوار این عبد صالح با امام اکبر، حضرت قرآن و ائمه کبیر علیهم صلوات المصلّین تسلی بخش خانواده صالح شان باد.

محمد‌مهدی بحر‌العلوم

بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ»(فاطر/29)

درگذشت استاد پیشکسوت، حافظ و خادم قرآن کریم مرحوم سید مهدی فاطمیان را که از اولین حافظان کل قرآن در کشور بوده و شاگردان بسیاری را در این مسیر پرورش دادند به خانواده محترم ایشان، جامعه قرآنی و به ویژه حافظان قرآن کریم تسلیت می‌گویم.

قطعاً نکوداشت و تکریم ایشان بزرگداشت و تکریم مقام قرآن است. امید است روح پاکش در این ایام پایانی ماه صفر که ایام ذکر و مصیبت اهل بیت علیهم السلام است، قرین رحمت واسعه الهی باشد.

به گزارش فارس چهره‌ها و اساتید دیگر قرآن کریم از جمله احمد ابوالقاسمی و محمد‌رضا پورزرگری هم در صفحات شخصی خود در فضای مجازی درگذشت این استاد قرآن را تسلیت گفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول