اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

حجت‌الاسلام گواهی در همایش لبیک یا رسول‌الله (ص):

لزوم تلاش برای وقف در زندگی جهت توسعه و ترویج دین رسول‌الله (ص)

مدیر آستان مقدس امامزاده صالح (ع) گفت: باید همه مردم ایران بخشی از اموال و عمر خود را وقف کنند که با این کار گام‌های جدی جهت توسعه و ترویج دین رسول‌الله (ص) برداشته خواهد شد.

لزوم تلاش برای وقف در زندگی جهت توسعه و ترویج دین رسول‌الله (ص)

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عبدالعی گواهی در همایش لبیک یا رسول‌الله (ص) که ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده صالح با حضور چندین هزار نفر برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه وقف و طلب رحمت برای پدران و مادران همه ایرانیان به واسطه انتقال مفاهیم دین اظهار امیدواری کرد: همه مردم ایران بتوانند بخشی از اموال و عمر خود را وقف دین اسلام کنند که این مسیر تأکید و توصیه خداوند و پیغمبر گرامی اسلام و ائمه معصوم است. 

وی افزود: اگر در زندگی هر انسانی یقین وجود داشته باشد وی حاضر است برای دین همه سختی‌ها را تحمل کند که در این زمینه پیغمبر گرامی اسلام اهل بیت و ائمه معصومین این سختی‌ها را برای توسعه و ترویج دین اسلام تحمل کردند.

حجت‌الاسلام گواهی با تأکید بر داشتن حسن خلق و اخلاق نیکو و الگوگیری از پیغمبر گرامی اسلام، افزود: سخاوت پیامبر اکرم (ص) موجب شد فضیلت ایشان نسبت به دیگر پیامبران وی را برتر کند هر چند که بخشش و انفاق هم باید با عدم اسراف انجام شود اما وقف بهترین موضوع برای ترویج دین است. 

مدیر آستان مقدس امامزاده صالح (ع) گفت:‌برخی افراد به اندازه حتی یک آجر تلاش می‌کنند در ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی مقابله با سرطان در وقف به عنوان یک حکم الهی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: شهدای هسته‌ای، شهدای مسیر علم و دانش، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم  جان خود را به عنوان عزیزترین داشته‌شان وقف اسلام کردند. این در حالی است که می‌توان با وقف بخشی از علم و اموال خود آمادگی لازم را برای مقابله و مواجهه با بلایای طبیعی نظیر زلزله و ... حفظ کرد.

وی تصریح کرد: زنان می‌توانند روش زندگی کردن و تربیت فرزندان را از پیغمبر اکرم الگوگیری کرده و از زندگی اشرافی پرهیز کنند ضمن اینکه باید بدانیم که پیامبر اسلام همواره اهل خانه خود را مورد عنایت قرار می‌داد که ما هم می‌توانیم در این مسیر گام برداریم.

مدیر آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در پایان اظهار داشت: امانت‌داری،‌امین بودن،‌ وفای به عهد پیغمبر اکرم موجب عظمت ایشان حتی قبل از مبعوث شدنش بوده است این در حالی است که در روزگار فعلی کمتر به این موارد مذکور توجهی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول