اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در دیدار سفیر ایران در اسلو مطرح شد

استقبال وزیر نفت نروژ از حضور شرکت‌های نفت و گاز این کشور در ایران

وزیر نفت و انرژی نروژ در دیدار سفیر کشورمان از گسترش حضور شرکت‌های نفت و گاز نروژ در ایران استقبال و تاسیس دفتر موسسه انرژی نروژ در تهران را گام مثبتی در راستای توسعه همکاری‌ها در این حوزه برشمرد.

استقبال وزیر نفت نروژ از حضور شرکت‌های نفت و گاز این کشور در ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در دیدار محمدحسن حبیب‌اله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو با «تریه ساویکنس» وزیر نفت و انرژی نروژ درباره همکاری در زمینه نفت و گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

حبیب‌اله زاده در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان در حوزه نفت و گاز، برنامه‌های وزارت نفت برای اجرای طرح‌های کلان و مزیت‌های سرمایه گذاری در این حوزه را برشمرد و آمادگی کشورمان برای بهره‌گیری از تجربه، دانش فنی و سرمایه گذاری شرکت‌های نروژی را اعلام کرد.

تریه ساویکنس وزیر نفت و انرژی نیز در این دیدار مراتب تسلیت خود به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله استان کرمانشاه را اعلام و با خانواده آسیب دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

وی با اشاره به سفر هیأت وزارت نفت نروژ به تهران و برگزاری موفق سمینار مشترک در حوزه نفت و گاز در اواخر سال گذشته، از گسترش حضور شرکت‌های نفت و گاز نروژی در ایران استقبال کرد.

وزیر نفت و انرژی نروژ همچنین به تاسیس دفتر موسسه انرژی نروژ در تهران اشاره و آن را گام مثبتی در رابطه با توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه نفت و گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول