اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: رؤسای ستادکل نیروهای مسلح ایران، روسیه و ترکیه قبل از نشست سوچی دیدار می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه از نشست رؤسای ستاد کل ارتش‌های ایران، ترکیه و روسیه پیش از نشست سه‌جانبه سوچی خبر داد.

لاوروف: رؤسای ستادکل نیروهای مسلح ایران، روسیه و ترکیه قبل از نشست سوچی دیدار می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز در آنتالیای ترکیه اعلام کرد، رؤسای ستادکل نیروهای مسلح ایران، روسیه و ترکیه نیز قرار است پیش از نشستی که 22 نوامبر در سوچی روسیه برگزار می‌شود، دیدار کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر خارجه روسیه همچنین گفته است که ارتش‌های سه کشور در خصوص عملکرد هر 4 منطقه کاهش تنش در سوریه با یکدیگر در تماس بوده‌اند و به همکاری‌ها در خصوص ایجاد منطقه پنجم ادامه خواهند داد.

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه امروز در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شد.

وزیر خارجه روسیه درباره این نشست گفت: «نشست‌ سه‌جانبه با وزرای خارجه ترکیه و ایران بسیار مفید بود».

لاوروف همچنین گفته است: «مشارکت کردها در کنگره مردمی سوریه از جمله مسائلی بود که در نشست وزرای خارجه مطرح شد».

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران قرار است نشست سه‌جانبه‌ای را در تاریخ 22 نوامبر (اول آذر) در سوچی روسیه برگزار کنند.

در تاریخ 31 اکتبر، وزارت خارجه روسیه گزارش کرد که نمایندگان 33 سازمان از جمله گروه‌های معارض مستقر در دمشق، قاهره، ریاض، استانبول، پاریس، ژنو و مادرید به کنگره مردمی سوریه دعوت شده‌اند. این نشست قرار است در سوچی روسیه برگزار شود.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه تأکید کرده‌اند: «کاهش تنش در سوریه اجازه دستیابی به راه‌حلی سیاسی در این کشور را فراهم می‌کند».

وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران پس از این نشست اعلام کرد، وزرای خارجه سه کشور در گفت‌وگوها در آنتالیا درباره تمام مسائل کلیدی به توافق رسیده‌اند.

وی تأکید کرد: «ما گرد هم آمدیم تا درباره مسائل خاص مرتبط با تدارکات برای اجلاس رؤسای جمهور سه کشور که قرار است در تاریخ 22 نوامبر در سوچی برگزار شود، گفت‌وگو کنیم. این گفت‌وگوها بسیار سودمند بود و ما درباره تمام مسائل مهم به توافق رسیدیم».

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به این دیدار اعلام کرد، وزرای خارجه روسیه، ترکیه و ایران معتقدند که شرایط برای راه‌حل سیاسی در خصوص بحران سوریه ایجاد شده است.

بنا بر این بیانیه، «طرفین اعلام کردند که کاهش میزان خشونت‌ها و تنش‌ها در سوریه به طرفین سوری اجازه می‌دهد تا از مرحله تقابل مسلحانه به راه‌حلی سیاسی گذر کنند».

انتهای پیام/.


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول