اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

یک روانشناس بالینی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

حضور روانشناسان و افراد متخصص در مناطق زلزله‌زده ضروری است

یک روانشناس بالینی با اشاره به آسیب‌پذیری شدید افراد زلزله‌زده در شرایط کنونی حضور روانشناسان و افراد متخصص را در مناطق آسیب‌دیده برای کمک‌های روحی و عاطفی به مردم ضروی دانست.

حضور روانشناسان و افراد متخصص در مناطق زلزله‌زده ضروری است

پرویز روزبیانی روانشناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در خصوص معضلات و نیازهای افراد زلزله‌زده،‌ گفت: در حال حاضر مردم زلزله‌زده غرب کشور افرادی آسیب‌دیده و به ویژه آسیب‌پذیر هستند که تمام زندگی و بعضاً خانواده خود را از دست داده‌اند و اولین نیاز آنها سرپناه است. 

روزبیانی ادامه داد: این افراد به چند گروه تقسیم می‌شوند و رسیدگی به نیازهای روحی و جسمی این افراد نیاز به نیروهای متخصص دارد. مهمترین گروه‌هایی که شدیداً نیاز به رسیدگی عاطفی و روحی دارند، کودکان آسیب‌دیده هستند. گروهی از این کودکان افرادی هستند که هر دو والدین خود را از دست داده‌اند. گروه دیگر کودکانی هستند که یکی از پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند این کودکان شدیداً‌ نیاز به مراقبت و برنامه‌ریزی برای ادامه زندگی و همچنین کمک‌های مالی دارند. 

لزوم توجه به مسائل روحی کودکان پس از وقوع زلزله

وی در خصوص نوع کمک‌هایی که این افراد به آن نیاز دارند، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله، مربوط به اسکان و سرپناه این افراد است. موضوع دیگر بحث کمک‌های روحی و روانی به کودکان است که شیوه این کمک‌ها نیز برای کودکان زیر 7 سال و بالای 7 سال با هم متفاوت است و تنها افرادی که در این زمینه تخصص دارند می‌توانند برای این امر مفید باشند.

این روانشناس بالینی با توضیح در خصوص بحث‌های روانشناسی در رسیدگی به افراد زلزله‌زده عنوان کرد: بر اساس تجربه بنده افراد زلزله‌زده اکنون یک حالت مات‌زدگی دارند و حضور روانشناسان بالینی و مددکاران اجتماعی در این منطقه بسیار ضروری است. 

روزبیانی ادامه داد: باید افرادی که در زمینه روانشناسی تخصص دارند در مناطق زلزله‌زده حضور داشته باشند تا با سرویس‌دهی، دلداری و گوش دادن به مشکلات مردم از آنها حمایت کرده و به آنان کمک کنند. 

وی در خصوص آسیب‌هایی که به افراد زلزله‌زده وارد می‌شود نیز تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جسمی که می‌تواند به این افراد وارد شود انجام عملیات‌های امداد و نجات توسط افراد غیرمتخصص است. 

این روانشناس ادامه داد: نجات افراد زیر آوار حتماً‌ باید توسط گروه‌های متخصص انجام شود تا با رفتارهای نامناسب جهت امداد و نجات موجب آسیب‌های بیشتر از جمله قطع نخاع زلزله‌زدگان نشود. در خصوص دفن مردم زلزله‌زده نیز بحث وجود افراد کارآمد و متخصص در این زمینه بسیار با اهمیت است. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول