اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در چهلمین سالگرد سفر سادات به قدس اشغالی بیان شد

دعوت سران اسرائیل از سران عرب به تبعیت از «سادات» برای صلح با تل‌آویو

نخست‌وزیر و رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در چهلمین سالگرد سفر رئیس جمهور پیشین مصر به قدس اشغالی، از کشورهای عربی و فلسطین خواستند راه «انور سادات» را دنبال کنند.

دعوت سران اسرائیل از سران عرب به تبعیت از «سادات» برای صلح با تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تلاش عربستان و رژیم صهیونیستی برای علنی کردن برخی روابط پنهان و تلاش برای عادی‌سازی مسئله در اذهان عمومی، شماری از سران این رژیم خواستار «انور ساداتی» فلسطینی شدند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت تا کنون در بین سران فلسطینی، کسی را که شبیه «انور سادات» رئیس جمهور پیشین مصر باشد و اسرائیل را به رسمیت بشناسد، ندیده است.

محمد انور السادات سومین رئیس جمهور مصر و اولین حاکم یک کشور عربی بود که پیمان صلح و سازش با دولت رژیم صهیونیستی را در سپتامبر 1978 (1356 ش) امضا کرد و آن را بی چون و چرا به رسمیت شناخت. 

نتانیاهو طی سخنرانی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به مناسبت چهلمین سالگرد سفر سادات به قدس اشغالی، گفت: «توافق صلح بین اسرائیل و مصر قوی است. یک توافق صلح استراتژیک برای هر دو دولت است».

به نوشته وبگاه شبکه 7 اسرائیل (عروتص شوع) وی با اشاره به سخنرانی چهل سال پیش انور سادات در صحن کنست، گفت: «او اظهارات شفافی را به زبان آورد: ما نمی‌خواهیم شما را محاصره کنیم یا اینکه به وسیله موشک‌های ویرانگر (اسرائیل) محاصره شویم و نه با گلوله‌های نفرت و خصومت».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «بارها گفته‌ام که اسرائیل یک واقعیتِ محقق‌شده است. این (سخنرانی سادات) اولین گام به سمت توافق صلح بود که در کمپ دیوید انجام شد: به رسمیت شناخته شدن اسرائیل. این چیزی است که سادات انجام داد، برخلاف همسایگان فلسطینی ما که تا امروز از به رسمیت شناختن دولت-ملت ما سر باز زده‌اند.»

در ادامه این جلسه، «یولی ادلشتاین» رئیس کنست به سخنرانی پرداخته و از اتحادیه عرب خواست با دنبال کردن راه انور سادات، موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

ادلشتاین با دعوت از رؤسای پارلمان‌های کشورهای عربی برای سفر به فلسطین اشغالی، ادعا کرد: «دستان ما به سمت صلح دراز شده است، به سمت تمام همسایگان...از سران کشورهای همسایه خود می‌خواهم راه انور سادات و مناخیم بگین (نخست وزیر پیشین اسرائیل) را درپیش بگیرند.»

وی در ادامه به سران کشورهای عربی پیشنهاد داد: «هر کدام از شما که بخواهید با برداشتن گامی شجاعانه، اسرائیل را به رسمیت بشناسید و در کنست صحبت کنید، ما از شما استقبال می‌کنیم. ما نه تنها آماده شروع حرکتی سریع به سمت توافق صلح هستیم، بلکه فرایند آن را آغاز نیز می‌کنیم.»

رئیس کنست همچنین با قدردانی از توافق صلح میان اسرائیل و مصر، خواستار گسترش آن به دیگر مناطق شد.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول