اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران:

200 متخصص پزشکی هسته‌ای در ایران وجود دارد/ امیدواریم در پسابرجام خللی در تولید پرتوداروها ایجاد نشود

رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران گفت: پزشکی هسته‌ای طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته که نتیجه آن تربیت 200 متخصص و تأسیس 180 مرکز پژوهشی هسته‌ای و تربیت صدها دانشجو در مقاطع مختلف است.

200 متخصص پزشکی هسته‌ای در ایران وجود دارد/ امیدواریم در پسابرجام خللی در تولید پرتوداروها ایجاد نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن ساغری صبح امروز در افتتاحیه بیست و یکمین کنگره سالیانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره که به مدت 3 روز است، آشنایی پزشکان و علاقه‌مندان به این رشته با روش‌های تشخیصی و درمانی به ارائه پژوهش‌های جدید در رشته پزشکی هسته‌ای و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به پزشکی هسته‌ای همراه با کمک به ارتقای سلامت در جامعه است.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلاتی که طی سال‌های اخیر برای کشور به وجود آمده است، پزشکی هسته‌ای، رشد چشمگیری داشته که نتیجه آن تربیت 200 متخصص و تأسیس 180 مرکز پژوهشی هسته‌ای و تربیت صدها دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، همچنین آموزش به دستیاران سایر رشته‌های پزشکی و آشنایی پزشکان به کاربردهای تشخیصی و درمانی این رشته در کشور شده که به موازات آن ارائه خدمات به هموطنان عزیز در کشور است.

رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران با اشاره به اینکه پزشکی هسته‌ای مصداق بارز استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است، بیان کرد: اساس کار پزشکی هسته‌ای را رادیوداروها تشکیل می‌دهند که به وسیله سازمان انرژی هسته‌ای تولید و در اختیار مراکز پزشکی هسته‌ای قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر پرتو داروهای جدید برای اقدامات تشخیصی و درمانی تولید شده که موجب گسترش فعالیت‌های این رشته بوده، ایران را در بین محدود کشورهای دارای پرتودارو قرار داده است.

ساغری مطرح کرد: مجله علمی، پژوهشی پزشکی هسته‌ای ایران نماد کارهای پژوهشی در این زمینه است که به صورت فصلنامه به زبان انگلیسی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران منتشر می‌شود، همچنین برگزاری همایش‌های ماهیانه و سالیانه جایگاه خود را در کشور و منطقه تحکیم کرده است و نقش بسزایی در نظام سلامت کشور ایفا می‌کند. 

وی به مشکلات پیش‌رو متخصصان رشته پزشکی هسته‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به وابسته بودن به پرتو داروها و تجهیزات پرهزینه این رشته،  متخصصان را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده، به عنوان مثال تعریف این رشته در سال‌های اخیر رشدی نداشته است و مهم‌تر از آن، عدم پرداخت بدهی‌های که سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز هسته‌ای است.

رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران تأکید کرد: امید است که در پسابرجام خللی در تولید پرتوداروها ایجاد نشود و توسعه هرچه بیشتر این رشته در کشور حاصل شود.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول