اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش سوریه به اقدام تروریستی در شهر العریش مصر؛

بیانیه اتحادیه عرب علیه کشورها و احزاب طلایه دار مبارزه با تروریسم پوششی برای حمایت از تروریستهاست تا دست به ترور بیشتری بزنند

وزارت خارجه سوریه با اشاره به نقش اتحادیه عرب در حمایت از تروریستها، اقدام تروریستی در مسجد روستای الروضه واقع در شهر العریش مصر را به شدت محکوم کرد.

بیانیه اتحادیه عرب علیه کشورها و احزاب طلایه دار مبارزه با تروریسم پوششی برای حمایت از تروریستهاست تا دست به ترور بیشتری بزنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، افراد مسلح  جمعه (روز گذشته) به یک مسجد در منطقه العریش در صحرای سینا واقع در شرق مصر حمله کردند.

در جریان حملات مذکور حداقل 235 نفر کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شدند. این حادثه در روستای «الروضه» اتفاق افتاد و بیشتر کشته شدگان از نمازگزاران جمعه بودند.

این حادثه تروریستی موجی از محکومیت را به همراه داشت؛ به گونه ای که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستى و وحشیانه را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه نیز در این زمینه تأکید کرد: جمهوری عربی سوریه به شدت این اقدام بزدلانه و کشتار فجیع نمازگزاران مسجد الروضه در منطقه العریش توسط گروههای تروریستی را محکوم میکند.

دمشق تصریح کرد که جنایات تروریستی گروههای مسلح در مصر و سوریه و سایر کشورها عربی بسیار شبیه به هم است و «مأموریت اصلی ما مبارزه با تروریسم واقعی است که تحت حمایت کشورها و طرفهای شناخته شده ای هستند که با ملت ما دشمنی دارند».

خبرگزاری سانا به نقل از این نهاد سوری گزارش داد، فشارهای کشورهای شناخته شده در اتحادیه عرب برای صدور بیانیه ای که به دروغ، کشورهای و احزابی را متهم کردند که طلایه دار مبارزه با تروریسم هستند، یک تصمیم اشتباه، گمراه کننده و پوششی برای حمایت از تروریستها و قاتلانی مانند داعش و جبهه النصره است تا دست به ترور بیشتری بزنند.

وزارت خارجه سوریه در پایان با خانواده های قربانیان ابراز همدردی و تأکید کرد که به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد و در برابر طرحهای غربی تحت حمایت ابزارهای رژیم صهیونیستی ایستادگی خواهد کرد.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول