اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان:

صحبت از آمادگی ایران برای مذاکره در مسائل موشکی خط فتنه است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صحبت از آمادگی ایران برای مذاکره در مسائل موشکی خط فتنه است.

صحبت از آمادگی ایران برای مذاکره در مسائل موشکی خط فتنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در جلسه هماهنگی حماسه 9 دی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) خودشان را دارای بصیرت و بینش عمیق معرفی می‌کنند، چراکه اگر ایشان دارای بصیرت نبودند، نمی‌توانستند هدایت جامعه بشری را بر عهده بگیرند اما نکته مهمی که در این سخن نهفته است، باید پیروان پیامبر اکرم (ص) نیز دارای بصیرت باشند.

وی افزود: مشخصه بارز بصیرت پیامبر اکرم (ص) چگونه است؟ ما برای داشتن بصیرت نخست باید شاخص داشته باشیم اما اگر شاخص‌ها تضعیف شدند و در محوریت شاخص‌ها تردید ایجاد شد، بصیرت متزلزل خواهد شد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما شاهد جریاناتی از صدر اسلام تاکنون بوده‌ایم که افرادی از اسم‌ها استفاده می‌کردند اما از اصل‌ها بیگانه بودند، اضافه کرد: در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز افرادی بودند که نام ایشان را می‌آوردند اما در عمل با ایشان مخالفت می‌کردند.

دولابی بیان کرد: این افراد در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) زیاد جرأت حرکت نداشتند اما پس وفات ایشان جرأت یافته وارد عرصه مخالفت با راه پیامبر اسلام (ص) شدند و پرچم‌های مخالفت را به‌صورت علنی برافراشتند.

وی با اشاره به اینکه بصیرت در زمان امام علی (ع) در پیروی از امام حق معنا پیدا می‌کند، اضافه کرد: افرادی بودند که نام پیامبر را می‌بردند اما در مسیری که ایشان در بصیرت بنا نهاده بودند با دیده‌بانی امام علی (ع) ثابت‌قدم ماندند زیرا آنان با حضرت در غدیر پیمان اخوت بسته بودند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در انقلاب اسلامی بصیرت جلوه‌ دیگری پیدا کرد، افزود: قبل و پس از انقلاب اسلامی افرادی بودند که در برابر امام راحل سنگ اسلام، پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) را بر سینه می‌زند که می‌توان به انجمن حجتیه و سایر گروه‌ها اشاره کرد.

دولابی با بیان اینکه در آن زمان بصیرت در پیروی از امام راحل بود، اضافه کرد: کسانی که نام امام علی (ع) می‌آوردند اما با راه امام که در سیره امام راحل متجلی بود آنها بیگانه و بی‌بصیرتان دوران انقلاب بودند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عده‌ای گرد امام راحل جمع شدند که به‌صورت پنهانی مخالفت‌هایی با امام داشتند اما جرأت ابراز این مخالفت را نداشتند، بر این اساس پس از ایشان و زمانی که مقام معظم رهبری هدایت انقلاب را بر عهده گرفتند نیز کسانی بودند که سنگ امام راحل را بر سینه می‌زدند اما با راه امام بیگانه بودند. 

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن این نکته را به مسلمین متذکر شده‌ است که هر انقلابی رویش‌ها و ریزش‌های دارد، اضافه کرد: عده‌ای در اوایل انقلاب اسلامی از امام راحل کناره‌گیری و عده‌ای نیز به ایشان پیوستند و در ادامه به مقام معظم رهبری ملحق شدند و در این مسیر عده‌ای نیز از ایشان فاصله گرفتند.

دولابی با بیان اینکه ماجرای 9 دی نشانگر این نکته بود که رهروان و پیروان اسلام ناب که همان ایمان حقیقی و اسلام انقلابی به معنای متناسب با امروز فراوان هستند که در ادامه نشان داد که انقلاب امتداد دارد، افزود: اگر انقلاب را به عنوان عمل مقدس بشمار بیاوریم انقلاب کردن کار سختی است، اما  ایستادن بر باورهای انقلاب سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه یک حرکت انقلابی دشوار است، اما نگهداری از این حرکت دشوارتر خواهد بود، افزود: 9 دی تجلی ابقا و نگهداری انقلاب اسلامی بود و از جهاتی اهمیت این حماسه از 22 بهمن بیشتر است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در 22 بهمن  سال 1357 خیلی از افراد بر اساس شور احساسات به میدان آمدند، اضافه کرد: در 9 دی‌ماه سال 1388 که روز بصیرت بود، کسانی که با نگاه به دیده‌بان راه را گم نکردند و بر پای پرچم انقلاب ایستادند و آن را برای سال‌های متمادی بیمه کردند.

دولابی با بیان اینکه در چنین شرایطی وظیفه ملت ایران پاسداشت و حراست حماسه 9 دی است و تبیین ابعاد مختلف بصیرت به دو صورت انجام می‌گیرد، اضافه کرد: نخست این است که شخص خود دارای فکر و بصیرت باشد و دوم همراه با شخصی که دارای بصیرت است، باشد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به روند هدایت انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه ملت ایران با درایت مقام معظم رهبری پای انقلاب ایستاده‌اند اما در مقابل همچنان جریان ریزش‌ها نیز ادامه دارد.

دولابی با بیان اینکه ما تابع اسم‌ها نیستم، بلکه پیرو رسم‌ها هستیم، اضافه کرد: اگر دیروز کسی مقابل انقلاب ایستاده بود و امروز نیز بر این مخالفتش اصرار دارد از منظر ملت این شخص محکوم است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه ما با دشمنان جز در موضوع هسته‌ای مذاکره نداریم، افزود: البته آن هم با حدود معین است که مشخص شد اما اگر امروز می‌بینیم کسی با صدای بلند اعلام می‌کند ایران در مورد مسائل موشکی و حقوق بشر نیز آماده مذاکره است نمی‌توانیم بگویم این شخص نیز در زمره اهل بصیرت قرار دارد بلکه وی در مسیر جریان فتنه قرار دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه همه کسانی که دلداده انقلاب هستند این است که نسبت به تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و روشنگری در این زمینه اقدام کنند، گفت: این افراد باید روشن کنند که امروز زمان اعتماد به غرب گذشته است و طرفداران غرب نزد دوست و دشمن رسوا شده‌اند که لازم است این حقایق با صدای بلند در محیط‌های مختلف گفته شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مدیریت برگزاری مناظره‌ها در فضای دانشگاهی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم تا کاملا به‌صورت مدیریت شده و هوشمندانه برگزار شود.

دولابی بر گرامیداشت حماسه 9 دی به صورت ملی نیز تأکید کرد و گفت: اگر در این میان سازمانی سست عمل کند سؤال‌برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن تنها نکته‌ای که از آن هراس دارد اتحاد ملت حول محور مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: نباید در این مسیر سست عمل کنیم زیرا 9 دی نشان داد که انقلاب زنده است.

انتهای پیام/ی/2346

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول