اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

هیچ‌گونه ماده معدنی خامی از کشور صادر نخواهد شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در آینده‌ای نزدیک هیچ‌گونه ماده معدنی خامی از کشور صادر نخواهد شد بلکه مواد خام تبدیل به ماده با ارزش تبدیل و سپس صادر می‌شود.

هیچ‌گونه ماده معدنی خامی از کشور صادر نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، جعفر سرقینی عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه گل‌گهر سیرجان و در جلسه شورای عالی معادن کشور که در این منطقه برگزار شد با بیان اینکه گل‌گهر سیرجان از معادن بزرگ کشور است که زنجیره فولاد در آن ایجاد شد، اظهار داشت: از 180 میلیون تن زنجیره فولاد کشور 25 درصد در سیرجان ایجاد شده است و عملیات از معدن تا فولاد در منطقه وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و معدن و تجارت از جلوگیری از خروج مواد خام معدنی از کشور خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک هیچ‌گونه ماده معدنی خامی از منطقه و کشور صادر نخواهد شد بلکه مواد خام تبدیل به ماده با ارزش تبدیل و سپس صادر می‌شود.

وی از اختصاص اکتشافات معدنی منطقه به گل‌گهر خبر داد و  بیان داشت: با توافقات انجام شده این اکتشافات و حفاری‌ها به معدن گل‌گهر داده می‌شود تا طرح‌های توسعه سرعت بیشتری داشته باشند.

سرقینی افزود: در آینده‌ای نزدیک در گل‌گهر ذوب آهن و ورق خواهیم داشت و از این منطقه ما باید تولیدات محصول را صادر و ارزش افزوده را در منطقه بیشتر کنیم.

مدیرعامل سنگ آهن گل‌گهر از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه در این منطقه خبر داد و گفت: ذوب شماره یک جهان فولاد، خطوط 5 و 6 و 7 گندله آهن اسفنجی و خط تولید گندله گهر زمین از جمله این طرح‌ها است.

 ناصر تقی‌زاده افزود: تولید سنگ آهن از 13 هزار تن به 24 میلیون تن افزایش داشته و افزایش تولید و سرمایه موجب گشایش سرمایه‌گذاری 910 میلیون یورویی طرح کارخانه 3 میلیون تنی فولاد شده و طرح 3 میلیون تنی ورق را با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان در دست داریم.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول