اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا در مجلس:

طرح کارخانه کمپوست در شهرضا به دلیل جانمایی غلط متوقف شد/ طرح جامع ترافیک شهرضا باید تدوین شود

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح کارخانه کمپوست در شهرضا به دلیل جانمایی غلط متوقف شد، گفت: طرح جامع ترافیک شهرضا باید تدوین شود.

طرح کارخانه کمپوست در شهرضا به دلیل جانمایی غلط متوقف شد/ طرح جامع ترافیک شهرضا باید تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سمیه محمودی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه نوین شهرضا در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات اشتغال، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از این تسهیلات، وام‌های مشاغل خانگی است باید بازارچه دائمی یا فصلی برای فروش در شهرستان شهرضا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند استارت اولیه آن را در نوروز امسال بزند، افزود: شورای شهر باید در بودجه سال 97 تملک کارخانه نوین را فراموش نکند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه نوین محل خوبی برای بازارچه و برگزاری مراسمات مختلف است، گفت: قول همکاری در این زمینه را می‌دهم، اما به شرطی که استارت اولیه آن را شورا بزند که در حال حاضر زمان مناسبی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ترافیک شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در این زمینه اقداماتی برای خروج از ترافیک در دست است و لازم است بدانیم هر کاری بدون تدوین طرح جامع ترافیک ابتر است.

محمودی تأکید کرد: لازم است ابتدا تیمی تخصصی مطالعات لازم را انجام دهد و در نهایت بر اساس طرح جامع بودجه‌ریزی و اقدام شود و با توجه به بافت شهرستان و تعداد وسایل نقلیه و تجمع مراکز خرید و درمانی در یک مسیر باید تدابیر لازم اندیشیده شود، در غیر این صورت هر هزینه‌ای که شود حتی به عنوان یک مسکن هم عمل نخواهد کرد.

*توقف طرح کارخانه کمپوست به دلیل جانمایی غلط

وی بیان داشت: سال 93 طرح کارخانه کمپوست بین شهرداری‌های شهرضا، دهاقان و مبارکه منعقد شد که سهم هر کدام از شهرستان‌ها به ترتیب شهرضا 34 درصد و دهاقان 18 درصد و مابقی متعلق به شهرستان مبارکه است که مسؤولان اجرایی بدون توجه به موضوعات محیط زیست جانمایی غلطی را در گردنه پوده پیش‌بینی کردند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وزش باد، این مکان در آینده می‌توانست برای روستاهای اطراف و شهرستان مشکلاتی را ایجاد کند که روبه‌روی پادگان قدس بود و تأثیر بر روی قنوات آن محدوده به جا می‌گذاشت که جبران‌ناپذیر بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با توجه به پیگیری‌های انجام شده طرح تا جانمایی جدید متوقف شد، در غیر این صورت باید در شمال و در غرب شهرستان مشکلات زیست محیطی را تحمل می‌کردیم.

محمودی اظهار کرد: در انتخاب این مکان مدیرکل شهری استانداری و معاونت عمرانی استانداری نقش ویژه‌ای داشتند که اگر همکاری لازم انجام نشود صدمات آن جبران‌ناپذیر است.

* اقدامی در راستای معرفی شهرضا برای شهر ملی سفال در شهرضا نشده است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ملی شدن سفال و سرامیک شهرضا، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزدیک 8 ماه از ملی شدن صنعت سفال و سرامیک شهرضا گذشته اما حتی یک تابلو در ورودی‌های این شهر تحت عنوان شهر ملی سفال و سرامیک نصب نشده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: اقدام خاص و قابل توجه‌ای برای نمایان شدن و یا حرکت به سمت شهر جهانی در شهرضا انجام نشده که می‌توان با توجه به وجود تسهیلات و وجود کارگاه در فنی و حرفه‌ای از این ظرفیت برای اشتغال ایجاد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مسؤولان اجرایی می‌خواهم در این زمینه همکاری کنند چرا که وظیفه دولت ایجاد اشتغال است و کسانی که جایگاهی را در شهرستان به عنوان مسؤول یا کارمند دارند باید در این زمینه کوشا باشند.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول