اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کوروش زارعی در گفت‌وگو با فارس:

سیزدهمین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برگزار خواهد شد/ شعار این دوره «تأکید بر گروه محوری تئاتری‌ها»

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از تغییر عنوان «جشنواره» به «همایش» برای تئاتر بچه‌های مسجد گفت: فراخوان همایش هفته آتی برای آغاز فعالیت‌های گروه‌های تئاتری منتشر می‌شود و همایش سراسری نیز در هفته هنر انقلاب خواهد بود.

سیزدهمین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برگزار خواهد شد/ شعار این دوره «تأکید بر گروه محوری تئاتری‌ها»

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس درباره سیزدهمین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد عنوان کرد: ابتدا بگویم که عنوان تئاتر بچه‌های مسجد از «جشنواره» به «همایش» تغییر کرده است.

وی در ادامه افزود: همایش سراسری تیر ماه سال آینده در هفته هنر انقلاب برگزار می‌شود و فراخوان حضور گروه‌ها نیز هفته آتی منتشر خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه با دوستان سپهر سوره هنر این فراخوان را آماده کرده‌اند، گفت: در حال حاضر حوزه‌های هنری سراسر کشور هم در حال آماده سازی مقدمات همایش‌های استانی هستند تا آنها هم پیش از سال اجراهای خود را آغاز کنند و پنج ـ شش اثر برگزیده خود را برای هفته هنر انقلاب در شهرها و استان‌های خود اجرا کنند.

مدیرمرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اظهار داشت: سه کر برگزیده نهایی گروه‌ها از هر استان به ستاد جشنواره معرفی می‌شود، هیئت انتخاب کارها را بررسی می‌کند و کارهای برگزیده نهایی شده برای همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد انتخاب خواهد شد. بنابراین همایش‌های استانی فروردین ماه و همایش سراسری تیر ماه سال آتی خواهد بود.

زارعی درباره تفاوت‌های سیزدهمین دوره و دیگر دوره های پیشین اظهار داشت: دراین دوره تأکید بر تشکیل گروه‌ها را داریم ، اینکه تأکید کنیم گروه محوری در همایش سراسری جایگاه ویژه‌ای دارد و برای آینده تئاتر بچه‌های مسجد مفید است.

وی افزود: سالهاست که ما در تئاتر به گروه‌ها تأکید می‌کنیم و می‌دانیم که اگر تئاتری‌ها گروه‌های حرفه‌ای نداشته باشند موفق نمی‌شوند اما متأسفانه این امر کمتر توجه شده بنابراین ما دراین جشنواره بر گروه محوری شعارمان خواهد بود تا اتحادی بین گروه‌های تئاتری ایجاد شود.

زارعی در پایان درباره فعالیت‌های شخصی هنری خود گفت: امسال در جشنواره فیلم فجر نقشی در فیلم «امپراطور جهنم» دارم اما در جشنواره تئاتر فجر حضوری نخواهم داشت.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول