اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

شیخ عصفور خطاب به قاریان حاضر در دوره اقراء

تلاوت شما با ۳۲ واسطه مانند تلاوت پیامبر(ص) است/ حضورم در ایران را منت خداوند می‌دانم

قاری مصری در اختتامیه دوره اقراء در یزد گفت: قرآنی که پیامبر(ص) تلاوت می‌کردند با همان شیوه، نسل به نسل به ما رسیده، بدون اینکه تحریفی در آن شده باشد و تلاوت اساتید حاضر در دوره با ۳۲ واسطه به پیامبر(ص) می‌رسد.

تلاوت شما با ۳۲ واسطه مانند تلاوت پیامبر(ص) است/ حضورم در ایران را منت خداوند می‌دانم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، محفل انس با قرآن شنبه 30 دی‌ماه با حضور «شیخ محمد عصفور» از اساتید مصری و جمعی از جامعه قرآنی یزد بعد از نماز مغرب و عشاء با یادی از شهید «حسن دانش» در مسجد امیرچخماق برگزار شد.

 

 

این مراسم با تلاوت حسین دستجردی قاری قرآن برجسته کشوری آغاز و در ادامه شیخ «محمد عصفور» به سخنرانی پرداخت.

 

تلاوت حسین دستجردی

 

وی با بیان اینکه قلب در قرآن یک کلیدواژه است، گفت: قلب سلیم و منیر در قرآن آمده است که این قلب هم کتاب و هم ام‌الکتاب را دارد.

شیخ محمد عصفور با اشاره به اینکه ام‌الکتاب حضرت امیرالمؤمنین(ع) و شیعیان ایشان صاحبان قلب سلیم هستند، افزود: خداوند قرآن را بر قلب پیامبر(ص) نازل کرد و برای قرآن معلمی قرار داد که آن معلم کسی نیست جز پیامبر اعظم(ص).

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) قرآن را می‌خواندند و مردم هم از ایشان آیات الهی را فرا می‌گرفتند، گفت: این قرآنی که پیامبر(ص) تلاوت می‌کردند با همان شیوه، نسل به نسل به ما رسیده است بدون اینکه تحریفی در آن شده باشد.

 

 

این استاد قرآن مصری با اشاره به اینکه خداوند قرآنی آسان برای ما قرار داده است، خاطر نشان کرد: خداوند ما را تشویق به یادگیری و قرائت قرآن کریم کرده است و برای همه در عین داشتن احکام دقیق، آسان قرار داده است بر همین اساس ما تشویق شدیم که آن را یاد بگیریم. خداوند حتی برای نگاه کردن و گوش دادن به قرآن ثوابی در نظر گرفته است.

شیخ محمد عصفور گفت: وقتی من قرآن را برای اساتید بزرگ مصر تلاوت کردم و اشکالات تلاوتم را گرفتند و اجازه تلاوت به من دادند بسیار خوشحال شدم و تلاشم را مضاعف کردم. خداوند هم‌اکنون بر من منت گذاشت که در این سرزمین قرآنی یعنی ایران حضور یابم و تلاوت قاریان ایران را گوش داده و اجازه‌نامه قرائت به روش حفص از عاصم را به آنها بدهم.

 

 

وی با بیان اینکه آقایان حسن مختاری و علی‌اکبر کاظمی کلمه کلمه کل قرآن را برای من خواندند و خطاهای آنها را تذکر دادم، خاطر نشان کرد: تلاوت آنها با 32 واسطه همچون تلاوت پیامبر(ص) است و برای آقایان مختاری و کاظمی افتخاری است که به این درجه نائل آمدند.

پس از آن حسن مختاری و علی‌اکبر کاظمی تلاوت ترتیلی کوتاه ارائه کردند و در ادامه لوح تقدیر و مجوز کتبی و شفاهی استاد بر تأیید دو قاری داده شد که بتوانند شاگردان آینده را تعلیم دهند.

 

 

سپس جلسه قرآن هفتگی در این مسجد یزد ادامه پیدا کرد. جلسه مسجد امیرچخماق قدمت بالای 33 سال دارد که اکثر قاریان یزد از جمله شهید دانش در این جلسه آموزش دیده‌اند.

به گزارش فارس، در مدت حضور شیخ «محمدعصفور» در ایران تاکنون 34 قاری کشورمان اجازه‌نامه قرائت به روش حفص از عاصم دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول