اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

گزارش فارس از نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار

برگزاری جشنواره ایثار با هدف «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آرامش»/ مهلت ارسال آثار تا ۲۵ فروردین

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: دومین جشنواره ملی فیلم ایثار در ۶ موضوع برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۲۵ فروردین ماه می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

برگزاری جشنواره ایثار با هدف «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آرامش»/ مهلت ارسال آثار تا ۲۵ فروردین

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید،‌ سیدمرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد. 

بنا بر این گزارش، در این مراسم کاویانی راد در سخنانی گفت: در حال حاضر ۲۱۷ هزار سند شهدا در بنیاد شهید گردآوری شده است و تلاش برای افزایش این مستندات ادامه دارد. جمع آوری و نگهداری اسناد شهدا و ایثارگران سراسر کشور بر اساس ماده ۶۶ قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اهمیتی که جمع آوری و گردآوری خاطرات و مستندات مرتبط با امور ایثار و شهادت دارد، تاریخ شفاهی جانبازان، به ویژه جانبازان ۷۰ درصد نیز جمع آوری می شود، عنوان داشت: جمع آوری خاطرات پدر و مادر ۱۵۰ هزار خانواده شهیدی که در قید حیات هستند نیز در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

کاویانی راد در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار اشاره کرد و اظهارداشت: این جشنواره در سال آینده برگزار خواهد شد و شعار این جشنواره «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آرامش» است. هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی، آگاهی بخشی نسل جوان و همچنین گسترش فرهنگ فیلم سازی ارزشی به ویژه در حوزه ایثار و شهادت و آماده سازی زمینه کشف خلاقیت های هنری و فرهنگی برای فیلمسازان جوان است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید یکی از اصلی ترین راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را گردآوری و پردازش عمیق به خاطرات شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنان دانست و گفت: تولید آثار با موضوع ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی، تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت و همچنین تشویق و ترغیب جوانان هنرمند جامعه اسلامی به ترویج فرهنگ ایثار با بهره‌گیری از ابزار هنری، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فوق است.

وی ادامه داد: همچنین موضوعات جشنواره شامل مواردی چون ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی، ایثار و بصیرت، ایثار و سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ایثار و اقتصاد مقاومتی، ایثار و جنگ نرم، ایثار و آسیب های اجتماعی، ایثار و شهدای مدافع حرم، ایثار و زنان جانباز، ایثار و امید به آینده و ایثارگران و فضای مجازی بود و افراد بسیاری آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.

به گزارش فارس، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید تصریح کرد: جشنواره فیلم ایثار در ٦ بخش مستند، فیلم کوتاه، پویانمایی، نماهنگ، مردمی، ایده، طرح و فیلمنامه‌های کوتاه و بخش ویژه آثار خود را ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ۹۶ است و مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم ایثار تیرماه سال ٩٧ برگزار خواهد شد.

وی افزود: آموزش روایتگری به ٣ هزار ایثارگر تحت آموزش روایتگری و فنون سخنوری بخش دیگری از فعالیت‌های ماست و در آینده با عنوان پیام آوران ایثار مشغول فعالیت خواهند شد. برای زمینه سازی ارتقای علمی و مهارتی ایثارگران فعالیت های خوبی انجام شده است و در حال حاضر ١٥٧ هزار دانشجو در سطوح مختلف از جامعه ایثارگری مشغول به تحصیل هستند که تعداد قابل توجهی از آنها دانشجوی ممتاز هستند.

وی در پایان گفت: در جامعه دانش‌آموزی نیز ٢١١ هزار دانش آموز ایثارگر داریم که برای این گروه نیز فعالیت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و آموزش‌های ویژه‌ای را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول