اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نگاهی به یک نمایش

سلطه کسل کننده زندگی مدرن به روایت یک نمایش آلمانی

نمایش «پکیج» یک پرفورمنس فیزیکال از کشور آلمان است که نگاهی انتقادی به یکنواختی و سلطه زندگی مدرن دارد.

سلطه کسل کننده زندگی مدرن به روایت یک نمایش آلمانی

به گزارش خبرنگار تئاتر و سینمای خبرگزاری فارس، جشنواره، پکیج یک پرفورمنس است که توسط کارگردان بین‌­المللی شوساکو تاکئوچی تولید شده است. 

 این پرفورمنس(هنر اجرا) با هنر نمایشگون با حرکت فیزیکال و هدفمند سعی کرده است به نقد  زندگی روزمره و اداری ـ که یکنواخت است ـ بپردازد این نمایش از طراحی صحنه بسیار ساده استفاده کرده است یک ساعت که نماد نظم است و میز‌های که امکان حرکت و تحرک را از آدم می‌گیرد و هزاران کاغذی که بازیگران خسته برای رهایی به هوا پرتاپ می‌کنند.

آغاز نمایش با نظافت وسواس‌گونه اداره شروع می‌شود که تنها فرصت دارد برای رهای از خستگی سیگاری روشن کند و بعد نمایش با حرکت دسته‌جمعی که سعی دارند از سلطه یکنواختی رها شوند. اما پریدن از میزی که به شدت به آدم‌ها چسپیدند امکان رهایی را از آدم گرفته است و چیدمان میزها در چند طبقه نیز نشان دارد که انسان در فارغ از کار اسیر آپارتمان‌های است که شبیه قوطی کبریت است تنها زمانی امکان رهایی دارند که این ساختمان‌ها فرو بریزند تا آفتاب و ستاره‌های زیبایی طبیعت را بدون واسطه به تماشا بنشینند.

البته جذابیت بصری دیگر نیز در خدمت نمایش است صحنه تلفن‌هایی که سیم‌های گُر گرفته دارند، صحنه چمدانی که بریده‌ای از آتش را با خود به همراه دارد، صحنه مرد کاکتوس به دست و آمدن مورچه بزرگ که با کاکتوس قسمت تحتانی مورچه را از بین می‌برد همه در خدمت کنشگری تنسان برای رهای از یکنواختی زندگی است اما شاید این رهایی در آینده نزدیک انتفاق نیافتد.

بنابراین گزارش، نمایش «پکیج» در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره به مدیریت آروند دشت‌آرای حضور یافته است و اول بهمن‌ماه ساعت 21 به صحنه رفت و دوم و سوم بهمن‌ماه ساعت 19 در تالار وحدت اجرا می‌شود.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،‌به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول