اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام سابق آمریکایی عنوان داشت؛

آمریکا برای پیشبرد اهداف خود در سوریه نیاز به راهبرد دارد

مدیر سابق برنامه‌ریزی سیاسی و راهبردی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه المیادین به تشریح سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه و تحولات اخیر این منطقه بالاخص سوریه پرداخت.

آمریکا برای پیشبرد اهداف خود در سوریه نیاز به راهبرد دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام سابق آمریکا خواستار حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه شد.

«دنیس راس»، مدیر سابق برنامه ریزی سیاسی و استراتژیک وزارت امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که سیاست آمریکا در قبال سوریه که به تازگی «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه این کشور ترسیم کرده، نیازمند ابزارهای مطلوبی به منظور تحقق اهداف مورد نظر است.

وی در مورد اهداف آمریکا در سوریه نیز مدعی شد که شکست داعش و تضمین عدم بازگشت این گروه تروریستی به این کشور به صورت گسترده در دستور کار واشنگتن قرار دارد و این مسئله نیازمند تثبیت اوضاع در مناطقی است که داعش دیگر در آن‌ها حضور ندارد.

این مقام دیپلماتیک آمریکایی در ادامه ادعاهای خود اظهار داشت که آمریکا به حل مسالمت آمیز بحران سوریه پایبند بوده و دلیل اظهارات تند تیلرسون، به همین مسئله برمی‌گردد.

راس گفت سوریه‌ای که آمریکا از آن سخن می‌گوید باید یکپارچه باقی بماند و باید از تقسیم آن به مناطق فرقه‌ای مختلف جلوگیری کرد.

وی گفت که بازسازی، تثبیت وضعیت و گسترش مناطق کاهش تنش در سوریه به منظور تضمین امکان بازگشت آوارگان بوده و گفت‌وگوهای صلح نیز به منظور دستیابی به فرآیند انتقال سیاسی واقعی است.

با این حال این مقام سابق آمریکایی در خصوص تحقق اهداف آمریکا در سوریه گفت که بین این اهداف و ابرازهایی که واشنگتن می‌تواند از آن‌ها برای رسیدن به این اهداف مورد نظر خود استفاده کند، شکاف و فاصله وجود دارد.

دنیس راس در مورد حضور نظامی آمریکا در شمال سوریه مدعی شد که این حضور می‌تواند مانع از آن بشود که ایران بتواند در این منطقه از سوریه خلاء را پر کند. ولی این مسئله مستلزم ترسیم راهبردی برای استفاده از ابرازهای مطلوب است.

این مقام سابق آمریکایی موفقیت توافق مناطق کاهش تنش در سوریه را نتیجه استفاده روسیه از نفوذ خود بر دمشق و تهران دانست.

راس مدعی شد که تل‌آویو از آنچه در سوریه رخ می‌دهد و از اینکه ایران از سوریه به عنوان جبهه جدیدی علیه تل‌آویو استفاده کند، نگرانی دارد.

مقام سابق دیپلماتیک آمریکا تجهیز جنبش حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های شیعه در سوریه و لبنان را خط قرمز اسرائیل می‌داند و می‌گوید که تل‌آویو برای ممانعت از دست‌یابی آن‌ها به کاروان‌های سلاح اقدام خواهد کرد.

راس وقوع جنگ اسرائیل علیه لبنان را با توجه به حضور حزب‌الله سوریه و عدم تمایل آن به ایجاد مشکلات در آینده نزدیک بعید دانست.

این مقام سابق آمریکایی که سال گذشته به عربستان سفر کرده بود، از وجود تصوری در بین مقامات عربستان سعودی در خصوص تهدیدات مشترک بیت تل‌آویو و ریاض خبر داد و گفت که مقامات سعودی فهمیده‌اند که نیرویی که یکی را تهدید کند این امکان را دارد که دیگری را نیز تهدید کند. با این حال، وی حصول عادی‌سازی علنی به معنای متعارف در مدت زمان نزدیک را به دلیل رکود در پرونده فلسطین بعید دانست.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول