اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد

انجام سالانه ۱۵ هزار تعویض مفصل زانو در کشور

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به انجام سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تعویض مفصل زانو در کشور گفت: ۹۰ درصد این جراحی‌ها با موفقیت بالایی همراه است.

انجام سالانه ۱۵ هزار تعویض مفصل زانو در کشور

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، حمیدرضا یزدی در نشست خبری کنگره جراحی‌های زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی اظهار داشت: تعویض مفصل زانو و آسیب‌های ورزشی در کشور در حوزه ارتوپدی بسیار شایع بوده و بر همین اساس برگزاری این کنگره مدنظر قرار گرفت. 

وی افزود: با توجه به افزایش میانگین سنی در کشور، ابتلا به آرتروز زانو رو به افزایش بوده و تصادفات و حوادث شغلی نیز به این مسئله دامن زده است. 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر سخت‌ترین و پیچیده‌ترین جراحی‌های ارتوپدی در کشور انجام می‌گیرد، گفت: وزن زیاد، چاقی مفرط، نشستن روی زمین و... از جمله عواملی بوده که سبب آسیب به زانو می‌شود و آمار جراحی‌های زانو را گسترش می‌دهد. 

یزدی اضافه کرد: سالانه حداقل 10 تا 15 هزار تعویض مفصل زانو در کشور انجام می گیرد که بیش از 90 درصد با موفقیت همراه بود و تا بالای 10 سال مفصل تعویض‌شده به خوبی کار می‌کند. 

وی در مورد آسیب‌ ورزشی گفت: در ایران به دلیل اینکه گاهی ورزشکاران آموزش‌های لازم را به خوبی فرانمی‌گیرند و عضلات آنها به خوبی تقویت نشده، آمار آسیب‌ها بالا بوده که ارائه آموزش‌ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول