اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اکثر برنامه‌هاي موبايلی حوزه سلامت مشکل امنيتی دارند

کارشناسان امنيتی هشدار می‌دهند که اکثر برنامه های تلفن همراه ارتقای سلامت و بهداشت مشکلات امنيتی جدی دارند و سازوکارهای مناسب برای حفاظت از اطلاعات حساس کاربران در آنها وجود ندارد.

اکثر برنامه‌هاي موبايلی حوزه سلامت مشکل امنيتی دارند

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از وی تری، بررسی‌های انجام شده در دانشگاه های پیروس و ویرگیلی در یونان و اسپانیا نشان می دهد که حفره های امنیتی موجود در برنامه های یادشده متعدد و خطرناک است و بسیاری از برنامه های محبوب تلفن همراه چنین مشکلاتی دارند.

اکثر این برنامه ها اطلاعات حساس کاربران را ذخیره می کنند و برای تبادل این اطلاعات از راه های ارتباطی ناایمن استفاده می کنند و همین مساله موجب می شود اطلاعات یاد شده در اختیار افراد و گروه های ثالث قرار بگیرد.

بر اساس بررسی یاد شده در 20 برنامه محبوب سلامت در پلی استور گوگل مشکلات امنیتی جدی وجود دارد. هر یک از این برنامه ها توسط صدهزار نفر تا 10 میلیون نفر بارگذاری شده اند و درجه بندی دریافتی این برنامه ها 3.5 از 5 بوده است.

80 درصد این برنامه ها اطلاعات خصوصی کاربران را به شیوه ای ناایمن در اختیار سازمان های ثالث قرار می دهند که از جمله این اطلاعات میتوان به عکس های پزشکی و غیره اشاره کرد. تنها حدود نیمی از این برنامه ها حاوی سازوکارهای مناسبی برای به اشتراک گذاری ایمن اطلاعات هستند و تنها 20 درصد انها در مورد احتمال نقض حریم شخصی به کاربران خود هشدار می دهند.

از جمله دیگر اطلاعاتی که به این شیوه قابل سرقت هستند می توان به فهرست تماس کاربران، اطلاعات جی پی اس، میکروفون و دوربین اشاره کرد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول