اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

17 هزار اتوبوس سی ان جی سوز به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود/قیمت تاثیر چندانی در مصرف سی ان جی ندارد

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران از ورود 17 هزار دستگاه اتوبوس سی ان جی سوز به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران طی 2 سال آینده خبر داد.

17 هزار اتوبوس سی ان جی سوز به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود/قیمت تاثیر چندانی در مصرف سی ان جی ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید قاسمی مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در یک نشست خبری که صبح امروز در مرکز CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت مستقیم CNG مربوط به 16 سال اخیر است، تصریح کرد: تاکنون 2425 جایگاه CNG در کشور احداث شده است که از این تعداد 25 جایگاه مربوط به جایگاه‌هایی است که در بهمن ماه جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت 2800 هزار مترمکعب در ساعت گاز CNG در کشور، گفت: در حال حاضر 5 ناحیه و 5 مدیریت منطقه‌ای داریم که با کمی مطالعه می‌توان ظرفیت موجود را حداقل به دو برابر افزایش داد.

* گاز پارس جنوبی را به جای دیزل و بنزین استفاده کنیم

قاسمی با اشاره به میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: ما می‌توانیم از این میدان نهایت استفاده را کرده و به جای بنزین و حتی دیزل CNG را در کشور مورد استفاده قرار دهیم که قطعاً این کار هم به نفع محیط زیست و هم به نفع درآمد کشور خواهد بود.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به مصرف روزانه 21 میلیون مترمکعب گاز CNG در کشور، گفت: ما می‌توانیم با کمی تدبیر مصرف این گاز را به 42 میلیون مترمکعب در روز برسانیم که البته در مصرف CNG سه نگاه مصرف‌کننده، سازنده و شرکت نفت که همان تولیدکننده است وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قیمت تمام شده مهم است و می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان مصرف داشته باشد و از طرفی استانداردهایی که برای مخازن CNG در نظر گرفته می‌شود و همکاری شرکت‌های خودروساز و از سوی دیگر دسترسی زیاد جایگاه‌های CNG و گاز فراوان می‌تواند این مهم را محقق کند.

* فقط ۶۶ جایگاه CNG خصوصی در کشور داریم

قاسمی تصریح کرد: تمام 25 جایگاهی که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید با سرمایه‌گذاری بخش دولتی است و به طور کلی می‌توان گفت از مجموع 2425 جایگاه فقط 66 جایگاه متعلق به بخش خصوصی است که 33 جایگاه آن با کمک بخش دولت و 33 جایگاه نیز تماماً با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

* ۱۷ هزار اتوبوس CNG سوز به ناوگان اضافه می‌شود

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته بین شهرداری و وزارت نفت منعقد شد، گفت: قرار است 17 هزار اتوبوس CNG سوز ظرف مدت 2 سال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شود که هم اکنون 22 جایگاه CNG در ایستگاه‌های اتوبوس فعال هستند. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس با اشاره به نامه‌ای که انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG به دولت برای اصلاح قیمت گاز CNG، تصریح کرد: نکته‌ای که من باید بگویم این است که تغییر قیمت تأثیر آن چنانی در میزان مصرف ندارد و اگر کاهش قیمت یک شوک اولیه ایجاد کند دیگر عوامل موجب می‌شود که مصرف CNG افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول