اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

فارس گزارش می‌دهد

تنهایی دائمی «اپیدمی مدرن» جامعه غرب

آمارهای جدیدی که توسط کمیسیون اروپا ارائه شده است، نشان می‌دهد هر چه به سمت آینده پیش می‌رویم، تعداد افرادی که در جامعه اروپا تنها زندگی می‌کنند، افزایش می‌یابد.

تنهایی دائمی «اپیدمی مدرن» جامعه غرب

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس_شهین مردانی: مدیر مرکز علوم اعصاب دانشگاه شیکاگو و نویسنده کتاب تنهایی می‌گوید: نیاز به برقراری روابط اجتماعی جزء نیازهای مهم و اصلی افراد است و نبود آن را هیچ چیزی نمی‌تواند برای یک فرد جبران کند. 

این در حالیست که هرچه به سمت آینده پیش می‌رویم، ارتباطات اجتماعی افراد در جامعه اروپا کمتر می‌شود و آنها به سمت تنهایی و افسردگی گام بر می‌دارند. 

* فرار از تعهد علت تنهایی مردم اروپا

کمیسیون اروپا با استفاده از داده‌های در دسترس خود می‌گوید: دلیل تنهاگزینی شهروندان ساکن اروپا فرار از تعهد به تامین هزینه زندگی یک فرد و از آن مهم‌تر فرار از تعهد به تربیت فرزند است. 

* کاهش چشمگیر تعداد خانوارهای اروپایی

آمارها حاکی از‌ آنست که شمار افرادی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنها زندگی می‌کنند در 30 سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

همچنین افراد دیرتر ازدواج کرده و میزان طلاق نیز بیش از پیش رشد داشته است؛ داده‌های دفتر آمار کمیسیون اروپا نشان می‌دهد، تعداد خانوارها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از 199 میلیون نفر در سال 2006 به رقم 220 میلیون نفر در سال 2016 رسیده است.

* یک نفره بودن 33 درصد از خانوارها

خانوارهایی که از یک نفر تشکیل شده‌اند، 33 درصد رقمی که در بالا ذکر شد را را شامل می‌شوند؛ در سوئد نیمی از خانوارها، معادل 52درصد، تنها از یک فرد تشکیل شده است؛ سوئد از این حیث مقام اول را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.

* تغییر سبک زندگی سنتی به مدرن عامل بروز مشکلات

در واقع تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرن منجر شده است تا مشکلات عدیده‌ای دامن جامعه کشورهای غربی را بگیرد.

* عدم بها دادن به مقام زن، دلیل عمده تنهایی جامعه اروپا

نتایج عدم پایبندی مردان اروپایی به ازدواج، سوء استفاده آنها از زنان، پایین آوردن مقام آنها و همچنین نادیده گرفتن آنها در حدیّ که هم‌خانه یک مرد بشوند ولی همسر نه ؛ موجب شده تا کشورهایی که ادعای سبک زندگی مدرن و تحقق حقوق زنان دارند را تنهایی فرا گیرد.

* انزوای اجتماعی برابر با مرگ

«جوش» یک روانشناس بالینی در دانشگاه آلاباما می‌گوید: انزوای اجتماعی عین مرگ است و با شیوع بیماری‌های قلبی و سرطان ارتباط مستقیم دارد.

* کاهش ازدواج و اوج گرفتن طلاق در جامعه اروپا

آمار ازدواج از سال 1965 تا 2011 کاهش 50 درصدی داشته است؛ به عبارتی از 7.8 ازدواج به ازای هر 1000 نفر به 4.2 ازدواج در سال 2016 کاهش یافته است؛ در مقابل، نرخ طلاق از 0.8 نفر در 1000 نفر به 2 نفر در سال 2011 رسیده است.

* رتبه اول افسردگی در جهان مربوط به اروپا/ انگلیس در صدر جدول

نتایج تحقیقات جدید حاکی از این است که کارکنان انگلیسی در میان کارکنان سایر کشورهای اروپائی دارای بالاترین نرخ ابتلا به بیماری روحی افسردگی هستند و این نرخ روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

* افسردگی 56 میلیون آمریکایی

بنابر آمارهای وزارت بهداشت آمریکا، سالانه حداقل 80 میلیون نفر از آمریکایی‌ها از کم‌خوابی رنج می‌برند و همین موضوع منجر به افسردگی بسیاری از‌ آنها به خصوص زنان می‌شود؛ شیوع افسردگی در زنان آمریکایی دو برابر بیش از مردان است.

* هر 13 دقیقه یک نفر در آمریکا خودکشی می‌کند

بر اساس گزارش "USA Today"، در ایالات متحده آمریکا، هر 13 دقیقه یک خودکشی رخ می‌دهد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمار قتل عمد بسیار کمتر از خودکشی در کشور آمریکا است.

* تجویز بیش از 64 میلیون داروی ضد افسردگی در انگلیس

در سال 2016، 64 میلیون و 700 هزار نسخه دارویی ضد افسردگی در کشور انگلیس صادر شده که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

گسترش تنهایی و مشکلات پس از آن دولت انگلیس را مجبور کرده تا برای اولین بار در طول تاریخ وزیری را به عنوان «وزیر تنهایی» انتصاب و از وی درخواست کند تا مشکلات این افراد را پیگیری و برای بهبود حال آنها تلاش کند.

نخست‌وزیر انگلیس به صراحت اعلام کرده است که دولت این وزیر را برای رسیدگی به «واقعیت تلخ زندگی مدرن» انجام داده است.

ترزامی، نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه قطعاً تنهایی نتیجه سبک غلط زندگی مدرن است،‌ اظهار داشت: تنهایی قشر وسیعی از جامعه اروپا به خصوص انگلیس را درگیر خود کرده است.

انتهای پیام/

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول