اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه سقوطی دیگر

«آسمان» در آسمان نشست

چند ساعت پیش خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت؛‌ خبر این بود «پرواز تهران ـ یاسوج،‌ هواپیمایی شرکت آسمان پس از بلندشدن از باند فرودگاه از رادار خارج و در آسمان نشست».

«آسمان» در آسمان نشست

به گزارش خبرنگار سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس،‌  در هیاهوی بالارفتن قیمت دلار  و دلنگرانی مردم از وضعیت اقتصادی این روزهای کشور و تکاپوی مردم برای تصمیم شورای شهر در خصوص اجرای طرح ترافیک، در آخرین روزهای بهمن که البته کارمندان منتظر عیدی خود بودند ناگهان خبری بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفت.

خبری تکراری از جنس غم و اندوه. خبر این بود«‌ هواپیمای تهران ـ یاسوج از رادار خارج شد»

سنگینی بار این خبر به سرعت روی دوش خبرنگاران قرار گرفت؛‌ در ابتدا همه به دنبال این بودند که شاید هواپیما فقط از رادار خارج شده  و احتمال سقوط وجود ندارد ولی متاسفانه چند دقیقه بعد خبر سقوط هواپیما توسط منابع هواپیمایی کشوری مورد تایید قرار گرفت و مسئولان هواپیمایی کشور اعلام کردند،‌ هواپیمای ATR شرکت هوایی آسمان  با 66 سرنشین سقوط کرده و همه سرنشینان آن جان باختند.

چقدر سخت بود ثبت لحظه لحظه اخبار مرتبط با سقوط هواپیما. خبری  که به  سرعت تاپ یک بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی شد و البته خبرگزارهای خارجی هم از قافله عقب نمانده و اخبار سقوط هواپیما را در لحظه منعکس می‌‌کردند.

همه خبرنگاران در تلاش بودند تا اخبار بیشتری از جزئیات سرنشینان هواپیما،‌ اسامی کشته ‌شدگان،‌ و محل دقیق سقوط را مخابره کنند تا شاید مرهمی باشد برای دل  خانواده‌های داغ‌دیده و منتظر.

هنوز زمان زیادی از حادثه سانچی و مراسم بازگشت تنها سه تن از اجساد این حادثه تلخ و خبر زلزله بزرگ در کرمانشاه نمی‌گذرد. همین دیروز بود که در خبرها خواندیم که بسیاری از زلزله‌زدگان هنوز در چادر به سر می‌برند و به دلیل باران‌های پی‌در‌پی درمنطقه چادرهایشان در آب فرو رفته  و آواره‌تر از قبل به دنبال سرپناهی  هستند تا مبادا فرزندشان از سرما جان دهد و دریغ و صد دریغ از حضور و پیگیری مسئولان مربوطه.

امروز هم غم روی دیگر خود را برای مردم ایران نشان داد، تا 29 بهمن 96 هم در تاریخ ایران ماندگار باشد روزی که یک هواپیمای مسافربری خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد.

کاش مسئولان قدری به فکر این مردم نجیب و مهربان بودند و به جای اینکه دیگری را مقصر بدانند به فکر چاره می‌افتادند الان چه فایده دارد که بگویند عمر این هواپیما 25 سال بوده یا 20 سال و یا اینکه  اولین پرواز هواپیمای ATR آسمان در سال 1993 بوده و پس از تعمیرات و اورهال، به تازگی به پرواز درآمده ،‌ واقعا اینها دردی از خانواده‌های داغ‌دیده درمان می‌کند و یا جلوی اتفاقات از این دست را در آینده خواهد گرفت؟

ای کسی که در جایگاه مسئولیت نشسته‌ای برخیر و از جایگاهت  مردم را نظاره نکن برای خدمت به مردم باید در کنارشان باشی نه روبرویشان.

یادداشت از خلجی

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول