اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در کمیته اصلاحات آیین‌نامه آزمون‌های تخصصی حفظ مطرح شد

حذف معافیت‌های مرحله اول آزمون‌ اعطای مدرک به حافظان قرآن/ اعمال محدودیت سنی

در کمیته اصلاح آیین‌نامه آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان پیشنهاداتی همچون حذف معافیت‌های مرحله نخست، محدودیت سنی و کاهش فرصت مطالعاتی مرحله نهایی مطرح شد که پس از تصویب در شورای توسعه فرهنگ قرآنی اجرایی می‌شود.

حذف معافیت‌های مرحله اول آزمون‌ اعطای مدرک به حافظان قرآن/ اعمال محدودیت سنی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، در جلسه چهل‌وهفتم شورای ارزیابی حافظان قرآن مقرر شد، کمیته‌ای تشکیل شود تا علاوه بر بررسی چالش‌های آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، اشکالات احتمالی آیین‌نامه این آزمون‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود.

بر همین اساس کمیته‌ سه نفره اصلاحات آیین‌نامه باحضور اساتیدی همچون احمد زرنگار، محمدمهدی بحرالعلوم و مهدی شکری تشکیل و چندین جلسه برگزار شد.

در این جلسات تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد تا علاوه بر بازدهی بیشتر آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، فعالیت‌های حفظ هدفمندتر از گذشته پیگیری شود که البته اعمال این پیشنهادات و تصمیمات پس از تصویب در صحن شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت می‌گیرد.

یکی از موضوعات پیشنهادی برای اصلاح آیین‌نامه آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، حذف معافیت‌های مرحله نخست آزمون‌ها است که با تصمیم اعضا مقرر شد این معافیت‌ها برداشته شود، چرا که داشتن مدرک کارشناسی ارشد الهیات یا سطح سه حوزه نمی‌تواند ملاکی برای داشتن توانمندی افراد در زمینه حفظ قرآن باشد.

مفهومی‌ شدن مرحله نخست آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان، اعمال شرایط سنی برای حضور افراد در مرحله چهارم و کاهش فرصت مطالعاتی راه‌یافتگان به این مرحله از 6 به 3 ماه نیز از دیگر پیشنهادات اعضا برای تغییر در آیین‌نامه آزمون‌ها است که این تصمیم‌ها باید در شورای توسعه مطرح و بررسی شود که در صورت تصویب از سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول