اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر سابق اسرائیل در آمریکا:

اگر سوریه با اسرائیل صلح می‌کرد، این جنگ رخ نمی‌داد

سفیر سابق رژیم اسرائیل در آمریکا مدعی شد اگر دولت سوریه مدت‌ها قبل با اسرائیل صلح می‌کرد، این جنگ و بحران کنونی در این کشور رخ نمی‌داد.

اگر سوریه با اسرائیل صلح می‌کرد، این جنگ رخ نمی‌داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایتامار رابینوویچ» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا ادعا کرد اگر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه توافق سازش با اسرائیل را امضا می‌کرد، کشورش دچار جنگ کنونی نمی‌شد.

رابینوویچ طی سخنرانی در همایش سران سازمان‌های یهودیی آمریکا در قدس، گفت: «اگر توافق صلح با اسرائیل را امضا می‌کردند، (وضع) سوریه اکنون بسیار بهتر بود.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی در پاسخ به این سوال که اگر توافق صلح بین اسرائیل و سوریه امضا می‌شد، اکنون داعش در بلندی‌های جولان در کمین اسرائیل بود، گفت: «اگر سوریه با ما صلح می‌کرد، این جنگ داخلی اصلا رخ نمی‌داد.»

این مقام پیشین صهیونیست مدعی شد: «امیدوار بودیم با امضای توافق صلح با اسرائیل و آمریکا، فشارهای داخلی سوریه کاهش یابد. اما هر دو اسد (حافظ و بشار) هرگز به آن نزدیک نشدند و اینگونه فشارها نیز افزایش یافت.»

رابینوویچ درباره روابط کابینه اسرائیل با دولت کنونی آمریکا نیز گفت: «(البته) ما باید مراقب باشیم به رابطه بیش از حد صمیمانه با این دولت کشیده نشویم. رابطه بیش از حد نزدیک، خطر از دست رفتن حمایت دو حزبی در امریکا برای اسرائیل را دارد.»

وی هشدار داد که اسرائیل باید حمایت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را داشته باشد اما اکنون فقط مورد حمایت یک حزب (جمهوری‌خواه) است.

رابینوویچ از سال 1993 تا 1996 به عنوان سفیر در ایالات متحده فعالیت می‌کرد. وی همچنین در آن زمان عضو ارشد هیأت مذاکره کننده اسرائیلی با سوریه برای سازش بود.

این اظهارات در حالی است که پیشتر مقامات اسرائیلی دست داشتن در بحران کنونی سوریه و تشکیل گروه‌های تروریستی از جمله داعش و النصره و گروه‌های معارض در این کشور را تکذیب کرده‌اند. روز گذشته نیز «نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم اذعان کرد اسرائیل هرگز داعش را به عنوان یک تهدید موجودیتی یا استراتژیک نمی‌دیده است.

انتهای پیام/ م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول