اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزیر خارجه روسیه:

تلاش مقامات آمریکایی برای پنهان کردن داعش در افغانستان نگران کننده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: تلاش‌های مقامات آمریکا و ناتو برای پنهان کردن حضور داعش در افغانستان مورد نگرانی «مسکو» است.

تلاش مقامات آمریکایی برای پنهان کردن داعش در افغانستان نگران کننده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی در مسکو با اشاره به حضور تعداد زیادی از اعضای داعش در شمال افغانستان اظهار داشت: نهادهای امنیتی کشورهای منطقه باید از ورود داعش افغانستان به روسیه از طریق آسیای مرکزی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: طبق منابع اطلاعاتی وزارت امور خارجه روسیه داعش در افغانستان مواضع خود را به طور جدی تقویت کرده و احتمال ورود آنها به آسیای مرکزی افزایش یافته است.

لاوروف گفت: تلاش‌های مقامات آمریکا و ناتو برای پنهان کردن حضور داعش در افغانستان مورد نگرانی «مسکو» است.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به لزوم اتحاد بین کشورهای منطقه تصریح کرد: در ساختار سازمان همکاری شانگهای همه همسایگان کلیدی افغانستان از جمله پاکستان و هند حضور دارند، دولت افغانستان هم به عنوان ناظر در نشست‌های این سازمان شرکت می‌کند همچنین سازمان شانگهای اختیارات لازم برای انجام عملیات مختلف از جمله اقدامات دیپلماتیک و نظامی برای کاهش نقش داعش در افغانستان را دارا است.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه حضور نظامیان ناتو در افغانستان تهدیدات تروریستی را کاهش نداد در حالی که گسترش مواد مخدر پس از حضور این کشورها چند برابر افزایش یافته است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: علاوه بر سازمان شانگهای همچنین سازمان پیمان امنیت جمعی در بین کشورهای منطقه در جهت مبارزه با مهاجرت غیرقانونی، مبارزه با تروریسم و قاچاق موارد مخدر در حال فعالیت است که در صورت لازم اقداماتی در این زمینه صورت خواهد داد.

وی گفت: اما مبارزه با شبه‌نظامیان داعش در داخل افغانستان هدف اصلی است و در مرحله اول این اقدامات را باید نهادهای امنیتی افغانستان، آمریکا و ناتو انجام دهند زیرا نیروهای نظامی آنها در این کشور حضور دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول