اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فوق‌تخصص سکته مغزی:

سی درصد مبتلایان به سکته مغزی با روش‌های نوین درمان‌پذیر هستند

فوق تخصص سکته مغزی درخصوص روش‌های نوین درمان سکته مغزی توضیحاتی را ارائه داد.

سی درصد مبتلایان به سکته مغزی با روش‌های نوین درمان‌پذیر هستند

کاویان قندهاری، فوق تخصص سکته های مغزی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در خصوص تازه های درمان این حوزه گفت: طی سال های اخیر تحولات زیادی در زمینه درمان سکته های مغزی رخ داده است.

وی گفت: خوشبختانه این تحولات به کشور ما رسیده و درمان های خوبی در کشور ما در حال انجام است، یکی از درمان هایی که اخیرا برای درمان سکته های مغزی استفاده می شود لخته شکنی است که این موضوع به معنای حل کردن لخته خون به وسیله دارو ها است.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه برای استفاده از این روش درمان بیمار باید ظرف حداکثر چهار ساعت به پزشک مراجعه کند گفت: باید توجه داشت که فرد نباید منع مصرف دارو داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: درمان دومی که استفاده می شود در مراکز خاص است که به روش آنژیوگرافی لخته های خون از رگ خارج می شود، باید توجه داشت بیمار باید در شش ساعت اول سکته مغزی باشد.

وی افزود: این درمان ها برای تمام بیماران قابل انجام نیست و باید پس از بررسی ها مشخص شود که وی کاندید دریافت درمان هست یا خیر، معمولا سی درصد افرادی که در زمان طلایی مراجعه می کنند مشمول درمان با این روش ها می شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول