اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پزشکیان:

یک‌بار هم قوانین به خاطر ناعادلانه بودن پس زده نشدند

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌بار نشده قوانین را به خاطر اینکه عادلانه نیست پس بزنیم و بگوییم عدالت در این قانون نیست.

یک‌بار هم قوانین به خاطر ناعادلانه بودن پس زده نشدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود پزشکیان امشب در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت پایه‌ یک دادگستری کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در طول تاریخ آنچه مردم و پیامبران به دنبال آن بوده‌اند بحث عدالت بود، اظهار کرد: زمانی که پیامبران بین مردم آمدند برای برپایی عدالت بود و بر اساس فرموده امیرالمؤمنین علی (ع) نور چشم یک جامعه اقامه عدالت در آن جامعه است.

وی با بیان اینکه هیچ حکومت و ملتی روی سعادت نمی‌بینند که در آن نشود حق ضعیف را از زورگویان گرفت، افزود: بعضی وقت‌ها وقتی به‌جایی مراجعه می‌کنیم طرف مقابل به‌نوعی نگاه می‌کند که فرد مراجعه‌کننده حتی نمی‌تواند حرفش را بزند، در حالی‌ که مراجعه‌کننده باید راحت صحبتش را مطرح کند و این چیزی است که جامعه ما از آن محروم است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم پیاده‌سازی عدالت در جامعه بیان کرد: همه پیامبران آمدند تا در جامعه عدالت را پیاده کنند، در حالی‌ که در جامعه ما می‌بینیم عدالت پیاده نشده و این خیلی بدیهی بوده و گناهی نابخشودنی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم عدالت را در جامعه پیاده کنیم بقیه کارها معنی ندارد و ظلم است، بارها در ذهنم سؤالی مطرح بوده که ما قانون می‌نویسیم اما چرا این قانونی که می‌نویسیم باعث ایجاد تبعیض و شکاف در جامعه شود، یک‌بار نشده قوانین را به خاطر اینکه عادلانه نیست پس بزنیم، باید بر اساس عدالت حرف بزنیم.

پزشکیان افزود: من به‌عنوان نماینده زمانی زرنگ هستم که بتوانم سهم و امتیاز جایی را بگیرم و به شهر خودم ببرم و اسم خودم را هم گذاشتم نماینده، من نماینده خوب محسوب می‌شوم زمانی که حق دیگران را بیشتر بگیرم و نگذارم به آنجایی که باید می‌رسید برسد، آیا این با اعتقاد و تصورمان همخوانی دارد که ما حق دیگران را بگیریم و بیاوریم به شهر خودمان و بعد بگویند عجب نماینده قوی داریم که توانست حق دیگران را بگیرد و بیاورد.

وی ادامه داد: در حالی‌ که باید گفت عجب نماینده ظالمی داریم که حق دیگران را خورد، جایی که نماینده ندارد و کسی را ندارد که حرفش را بزند باید حقش را خورد؟ آن‌وقت ما بنشینیم و بگوییم او نتوانست بگیرد در مقابل من گرفتم برای خودم آوردم و حتی به این موضوع در جامعه امتیاز بدهیم.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی هم به ما ظلم می‌شود نمی‌دانیم از کجا ضربه خورده‌ایم، در حالی‌ که از جایی به ما ظلم شد که به کسانی که ظلم کردند احترام گذاشتیم و آنها را زرنگ خطاب کردیم.

وی تأکید کرد: اگر من ظلم کردم باید تاوان بیشتری نسبت به آدم معمولی بدهم و این چیزی است که وقتی شما به‌ عنوان وکلا وارد یک جامعه می‌شوید مسؤولیتتان را بسیار بیشتر و خطیر می‌کند.

پزشکیان با بیان اینکه صریح و روشن سخن گفتن از حق ساده نیست و هزینه دارد، گفت: صداقت و راستی هزینه دارد، خیلی‌ها ممکن است خوششان نیاید وقتی حق را می‌گویید اما کسی که وکالت می‌کند باید صراحت و صداقت و جسارت این را داشته باشد از حق کسانی که حقشان تضییع می‌شود دفاع کنند.

وی تصریح کرد: یک‌بار نشده قوانین را به خاطر اینکه عادلانه نیست پس بزنیم و بگوییم عدالت در این قانون نیست، باید بر اساس عدالت حرف بزنیم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول