اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

اعتماد و اتکا به غرب اشتباه است/ اقتدار در برخورد با مخلان امنیت مانع تکرار آن می‌شود

امام جمعه کرمان گفت: اعتماد و اتکا به خارج از کشور، خلاف و اشتباه است، در طول تاریخ هر زمانی که به سراغ آن‌ها رفتیم، اشتباه کردیم.

اعتماد و اتکا به غرب اشتباه است/ اقتدار در برخورد با مخلان امنیت مانع تکرار آن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان در محل مصلای امام علی(ع)، رعایت حدود خداوند را از الزامات امروز بشر برشمرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم آنچه را که در منظر اوست در ما جلوه کند، مسلمان باید در برخی از رفتارها، آن را متوقف کند، چراکه برخی از رفتارها شایسته مسلمان نیست که یکی از آن‌ها ظلم است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: ظلم یکی از رفتارهای پلید، زشت و ناپسند است که می‌تواند جهانی را به آتش کشیده و کرسی تعلیم و تربیت را به چالش برده و محل کار و خدمت را تبدیل به جهنم کند.

وی یکی از بزرگترین ظلم‌ها را افترا بستن به خداوند دانست و ابراز کرد: این افراد سه ظلم بزرگ را مرتکب شده که اولین آن ظلم به خودشان است و اعتماد و اتکای خود به خداوند را قطع کرده و تحقیر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اضافه کرد: دومین این ماجرا ظلم به خداست که به او بی‌توجهی کرده و ظلم بزرگ را مرتکب شده‌اند و ظلم سوم نیز این است که به جامعه ظلم کرده‌اند، یک جریان را راه می‌اندازند و کسانی را به مسیری رهبری و راهنمایی می‌کنند که مسیر غیر‌خدا بوده و راه را به غیر خدا می‌کشاند که این ظلم به جامعه و بشریت است.

وی بر لزوم برخورد با مخلان امنیت کشور تأکید کرد و ابراز داشت: باید اقتدار قوه قضائیه را در این زمینه ببینیم تا در آینده نمونه آن تکرار نشود.

علیدادی‌سلیمانی به سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی اشاره و عنوان کرد: خدمات این قشر مخلص زمانی مشخص می‌شود که کشور با خطرات طبیعی مواجه شود، جامعه مهندسی خدمات بسیار ارزشمندی داشته و در همین زلزله‌های اخیر دیدیم که مهندسی و خدمات آن در جامعه تا چه اندازه مهم و موثر است.

امام جمعه کرمان به روز علوم تربیتی و تربیت انسان پرداخت و درباره آن گفت: تربیت، گمشده امروز جامعه بشری است، تربیت به اندازه‌ای مهم است که برای انسان در کنار انسانیت قرار می‌گیرد.

وی نقش خانواده را در تربیت فرزندان بسیار تعیین کننده خواند و خاطرنشان کرد: نقش خانواده در این زمینه بسیار برجسته و پررنگ بوده و از اساس به شمار می‌رود چراکه بخش بزرگی از رفتارهای فرزندان در جامعه به رفتارهای  والدین و آموزش‌های آن‌ها در خانواده برمی‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان یکی دیگر از اضلاع تربیت انسان را محیط دانست و گفت: آداب و رسوم و حساسیت‌های موجود در یک محیط بر شخصیت و رفتار انسان تاثیر گذاشته و آن را متحول می‌کند و هنجارها و ناهنجاری‌ها را نیز آموزش می‌دهد.

علیدادی‌سلیمانی مربی و آموزش‌های او را ضلع سوم تربیت انسان بیان و ابراز کرد: گاهی معلم، استاد، مربی و حتی رفیق جمله‌ای را آموزش داده که باعث تحول فردی به سوی هدایت می‌شود و گاهی هم جمله‌ای از طرف آن‌ها فرد را به ضلالت و گمراهی می‌کشاند، به همین دلیل است که جایگاه استاد در اسلام جایگاه برجسته و مهمی است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در طول دو قرن گذشته هر زمانی که به خارجی‌ها دلبسته و به آن‌ها اعتماد کردیم، ضربه بزرگی را متحمل شده‌ایم، عنوان کرد: اعتماد و اتکا به خارج از کشور، خلاف و اشتباه است، در طول تاریخ هر زمانی که به سراغ آن‌ها رفتیم، اشتباه کردیم.

وی ادامه داد: در زمان قبل از امضای برجام، برخی‌ها در کشور گمان می‌کردند که اگر برجام را امضا کنیم، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود، اعتماد کردیم و برجام را پذیرفتیم البته نتیجه آن را هم دیدیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های درونی کشور توجه کرده و با آن کشور را پیش ببریم، گفت: البته این به این معنا نیست که در‌های کشور را به روی همگان ببندیم.

وی ادامه داد: بعد از شکست برجام، اتحاد و یکپارچگی خوبی در میان مسؤولان کشور به وجود آمد که باید همین طور ادامه داشته و با صلابت و تکیه بر روی ظرفیت داخلی تحت زعامت مقام معظم رهبری پیش برویم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول