اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

کلیات سند فعالیت‌های قرآنی در خارج از کشور تصویب شد/ انتخاب ترکیب کارگروه‌های تبلیغ و ترویج

در جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن علاوه بر موافقت با ترکیب اعضای کارگروه‌های چهارگانه، کلیات سند فعالیت‌های بین‌المللی با تغییر عنوان به «برنامه جامع اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور» تصویب شد.

کلیات سند فعالیت‌های قرآنی در خارج از کشور تصویب شد/ انتخاب ترکیب کارگروه‌های تبلیغ و ترویج

به گزارش خبرگزاری فارس، چهل‌وپنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور به ریاست سیدعباس صالحی وزیر ارشاد و با حضور اعضای کمیسیون صبح امروز 6 اسفندماه برگزار شد.

با توجه به آغاز اجرای سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور و به منظور افزایش کارایی و اثربخشی این کمیسیون طی چهار جلسه مقدماتی در هفته‌های گذشته در محل معاونت قرآن و عترت، نسبت به بررسی ترکیب اعضا، انتخاب رئیس، اعضا و صاحبنظران حقیقی و ضوابط عمومی تشکیل این کارگروه‌ها تصمیم‌هایی اتخاذ شد.

مصوبات چهل‌وپنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی به شرح ذیل است:

رؤسای پیشنهادی کارگروه‌های چهارگانه کمیسیون که پیش‌تر از طرف کارگروه‌ها به کمیسیون معرفی شده بودند، مورد موافقت قرار گرفتند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون به عنوان دبیر تمام کارگروه های کمیسیون انتخاب شد.

ترکیب اعضای کارگروه‌های چهارگانه با تغییراتی به تصویب کمیسیون رسیدند.

اعضای حقیقی پیشنهاد شده از طرف کارگروه‌ها به تصویب کمیسیون رسید.

حضور بدون حق رأی اعضای کمیسیون در جلسات کارگروه‌های تخصصی بلا‌مانع است.

همچنین مقرر شد کمیته‌ای جهت بازنویسی آیین‌نامه هماهنگی فعالیت‌های ملی و بین‌المللی و آیین‌نامه پایش عملکرد دستگاه‌ها با اعضای انتخاب شده در جلسه تشکیل و بر اساس مأموریت‌های محول شده همچون توجه به عدم دخالت در فرآیندهای اجرایی برنامه‌ها، توجه به فلسفه این آیین‌نامه که هماهنگی فعالیت‌ها است و تأکید بر هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های ملی و بین‌المللی نسبت به این امر اقدام کنند.

علاوه بر این، کلیات سند فعالیت‌های بین‌المللی با تغییر عنوان به «برنامه جامع اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور» با ادغام برخی بندهای بخش سیاست‌ها، اهداف و راهبردها که به تأیید کارگروه مربوطه خواهد رسید، تصویب شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول