اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی از فدراسیون شطرنج

دبیر فدراسیون شطرنج به نفع پدرش تاریخ مسابقات را جابه‌جا می‌کند/ کمک نیاز نداریم چوب لای چرخ ما نگذارند

رئیس هیأت شطرنج استان خراسان رضوی گفت: دبیر فدراسیون شطرنج برای پدرش که رئیس هیأت شطرنج گیلان است، تاریخ مسابقات را جابه‌جا و ثبت جهانی کرد.

دبیر فدراسیون شطرنج به نفع پدرش تاریخ مسابقات را جابه‌جا می‌کند/ کمک نیاز نداریم چوب لای چرخ ما نگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا وجدانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در انتقاد به رئیس و دبیر فدراسیون شطرنج اظهار کرد: تاریخ مسابقات جام فردوسی از حدود 5 ماه پیش تعیین شده بود و در فدراسیون جهانی جزء رویدادهای بین‌المللی ثبت شد، ما این تاریخ را به گونه‌ای تعیین کردیم که با مسابقات قهرمانی اروپا و دیگر رویدادهای بزرگ شطرنج تداخل نداشته باشد.

وی افزود: مسابقات جام خزر که قرار بود در بهمن‌ماه برگزار شود را تغییر دادند و به 7 اسفند منتقل کردند، مسؤول برگزاری جام فجر متأسفانه دبیر فدراسیون است که پدرش  رئیس هیأت شطرنج گیلان است مسؤول ثبت مسابقات در فدراسیون جهانی هم هست و از این موضوع به نفع خودشان استفاده کردند و  به راحتی مسابقات را جابه‌جا کرد که اگر این جابه جایی صورت نمی‌گرفت، تعداد کشورها و شطرنج‌بازهای حاضر بیش از این بود.

رئیس هیأت شطرنج استان خراسان رضوی تصریح کرد: ما مجبوریم با شطرنج‌بازهایی که قرار است به جام فردوسی دعوت شوند مخفیانه گفت‌وگو کنیم که مبادا آقایان رأی شرکت‌کنندگان را بزنند.

وجدانی عنوان کرد: رویداد ورزشی در سطح بالا با حضور شطرنج‌بازان جهانی که حتی در تورنمنت‌های  آسیا شرکت نمی‌کنند به مشهد می‌آیند، اما رئیس فدراسیون را چندین دوره پیاپی دعوت کردیم و حضور پیدا نکردند، حضور رئیس فدراسیون برای ما دیگر اهمیت ندارد تمام تمرکزمان بر اجرای هرچه بهتر رقابت‌ها است.

وی در خصوص عدم حمایت فدراسیون گفت: 8 سال است ما روابط عمومی بین‌الملل داریم و هیچ‌ هیأتی اینطور نیست ما توقع کمک نداریم فقط می‌خواهیم چوب لای چرخ ما نگذارند چرا باید اجازه حضور بازیکنان برای صدور ویزا که یک روز طول می‌کشد برای ما هفته‌ها به طول انجامد اما برای بعضی استان‌ها فقط چند ساعت زمان ببرد.

رئیس هیأت شطرنج استان خراسان رضوی تأکید کرد: اگر آقایان با من مشکل دارند بگویند تا بروم ما با آن‌ها مشکلی نداریم، رئیس فدراسیون با آخرین رأی، که رأی من بود انتخاب شد که ای کاش رأی نمی‌دادم.

وجدانی ادامه داد: من به جای اینکه دنبال شکایت به وزیر و مدیرکل باشم تمام انرژی خود را صرف کارم کرده‌ام و جزو برترین استان‌ها هستیم و رویدادهایی که در مشهد برگزار شد در کشور بی‌سابقه است.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول