اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در نشست هم‌اندیشی شوق تلاوت مطرح شد؛

فعال‌تر شدن طرح ملی تلاوت در استان‌های محروم/ حمایت رایگان شبکه قرآن از برنامه‌های موفق

در جلسه هم‌اندیشی رقابت‌های شوق تلاوت با اشاره به لزوم توسعه طرح ملی تلاوت در استان‌های مرزی و کم برخوردار بر حمایت رسانه‌ای رایگان از طرح‌های موفق قرآنی تأکید شد.

فعال‌تر شدن طرح ملی تلاوت در استان‌های محروم/ حمایت رایگان شبکه قرآن از برنامه‌های موفق

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس به کربلای معلی، جلسه هم اندیشی سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت امروز با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در کربلا برگزار شد.

طرح ملی تلاوت در استان‌های مرزی و محروم نیز توسعه یابد

در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت ارشاد ضمن تقدیر از اجرای خوب رقابت‌های شوق تلاوت اظهار داشت: برای ارتقای این طرح توجه به چند نکته لازم است که از مهم‌ترین این نکات، جذب نوجوانان استان‌های محروم و مرزی به فعالیت در عرصه قرآن به ویژه تلاوت در کنار نوجوانان سایر استان‌هاست.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های کم‌برخوردار نیاز زیادی به آموزش قرآن کریم دارند، افزود: برای توسعه طرح ملی تلاوت در شهرستان‌ها باید موسسات معین انتخاب و آنها را فعال کرد.

فقهی‌زاده با اشاره به اینکه طرح ملی تلاوت، طرح مبارکی است که می‌تواند موفقیت روزافزون داشته باشد، خاطرنشان کرد: این طرح در حال بلوغ است و با توجه به قابلیت نوجوانان و سازوکارهایی که تعیین شده بهتر است در استان‌های محروم فعال‌تر شود.

قاریان نوجوان شوق تلاوت همسالان خود را برای ورود به عرصه تلاوت تشویق کنند

معاون قرآن و عترت ارشاد به لزوم ایجاد شبکه قرآنی طرح ملی تلاوت در کشور اشاره کرد و گفت: نوجوانان موفق طرح ملی تلاوت می‌توانند الگویی برای سایر افراد باشند. بنابراین هر کدام می‌توانند با توجه به ظرفیت‌ها همسالان یا دوستان خود را جذب قرآن کرده و به آموزش آنها بپردازند.


نشست هم‌اندیشی مسئولان قرآنی در کربلای معلی

 

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با حجت‌الاسلام قرائتی داشتیم، ایشان می‌گفت باید از خانواده‌ها شروع کنید و خانواده‌ها هم درگیر قرآن و دین کنید، خاطر نشان کرد: قاریان نوجوان شوق تلاوت شور و نشاطی در خانواده و حتی شهر خود ایجاد کردند. بنابراین جذب افراد توسط این نوجوانان موجب افزایش انگیزه آنها می‌شود.

حمایت رسانه‌ای شبکه قرآن از مؤسسات فعال کاملا رایگان است

در ادامه نیز محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه ویژگی رقابت‌های شوق تلاوت این است که مسابقات از نوع ارزیابی مهارت‌هاست و پیشینه آموزشی هم دارد، گفت: ما در جلساتی آمادگی شبکه قرآن و حمایت رسانه‌ای از برنامه‌های برتر همچون شوق تلاوت را اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولین اقدامات مهم در شبکه قرآن، تهران‌گریز بودن است، افزود: شبکه قرآن متعلق به همه مردم است و باید در اختیار همه قرار گیرد. بر همین اساس ما نیز با بررسی‌ها از موسسات فعال و پویا حمایت می‌کنیم.

محمدزاده با بیان اینکه حمایت ما از فعالیت موسسات برتر جدی و کاملا رایگان است، خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها فعال شده است و ما سعی داریم با طرحی عمومی برای کشف و استعدادهای نوجوانان اقدام به برنامه‌سازی کنیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه آموزش رسانه‌ای آموزش بدون دیوار است، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با کربلا تی وی داشتیم، خواستار ضبط تلاوت‌های قاریان نوجوان شوق تلاوت شدیم که این امر محقق شد و ما هم در فواصل زمانی این تلاوت‌ها را از شبکه قرآن پخش می‌کنیم.

گزارش: مریم سادات آجودانی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول