اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

زلزله‌زدگان کوهبنانی هرچه سریعتر از تسهیلات بازسازی استفاده کنند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: زمان مشخصی برای استفاده از تسهیلات و بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان در نظر گرفته شده و بعد از آن باید جزء واحدهای بهسازی طرح مسکن روستایی قرار گیرند.

زلزله‌زدگان کوهبنانی هرچه سریعتر از تسهیلات بازسازی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، علیرضا تابش ظهر امروز در آیین تحویل نخستین واحد مسکونی بازسازی شده روستای زلزله‌زده جور از توابع شهرستان کوهبنان اظهار داشت: در زلزله کوهبنان و جور حدود 500 تا 600 واحد مسکونی دچار خسارت جدی شدند که در مرحله اول تأمین اعتبار و مصالح شدند که برای آواربرداری و ادامه کار نیاز به مساعدت و همکاری مردم دارد.

وی ادامه داد: در بخش دوم حدود 1300 تا 1400 واحد جنبه توسعه‌ای و مقاوم‌سازی دارند که آنها هم تامین اعتبار شده و بلاعوض هم به واحدها پرداخت می‌شود.

تابش خاطرنشان کرد: زمان مشخصی برای استفاده از تسهیلات و بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان در نظر گرفته شده که متقاضیان در صورت تشکیل پرونده، تخریب منازل و انجام عملیات اجرایی از تسهیلات بهره‌مند خواهند شد، درغیراینصورت باید جزء واحدهای بهسازی طرح مسکن روستایی قرار گیرند.

وی تأکید کرد: زنان سرپرست خانوار در صورتی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، ما با آنها توافقنامه داریم که اگر مشکل زمین را برطرف کنند، به آنان وام خواهیم داد و مستأجران هم اگر خودشان زمین تهیه کنند از وام و بلا عوض بهره‌مند می‌شوند.

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: تمام واحدهای خسارت دیده در زلزله شب یلدا در دهستان جور آواربرداری شدند، در حالی که کار آواربرداری از روز اول زلزله آغاز شده و هنوز هم در برخی واحدهای باقی مانده ادامه دارد.

وی بیان داشت: با تمام متقاضیان تسهیلات مسکن انعقاد قرار داده شده و اعتبارات به صورت تسهیلات و بلاعوض تأمین اعتبار شده و به حساب‌ها واریز شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: حدود 200 واحد مسکونی در دهستان جور خسارت جدی داشتند که تاکنون در 160 واحد کار آواربرداری انجام شده به گونه‌ای که تاکنون فونداسیون 100 واحد ریخته شده و 20 واحد مسکونی سقف‌ریزی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: برودت هوا و شفته‌ریزی از جمله عوامل کندی کار محسوب می‌شوند، البته با توجه به مساعد شدن هوا و فعالیت جدی امید می‌رود تا چند ماه آینده ساخت و ساز منازل در دهستان جور اجرایی شود.

انتهای پیام/ذ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول