اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مطرح کرد

حضور 627 نیروی تخصصی در عملیات جست‌وجوی انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج/استفاده از تمام تجهیزات برای پایان هرچه سریع‌تر عملیات در دنا

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور 627 نیروی تخصصی در عملیات جست‌وجوی انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج، گفت: از تمام امکانات و تجهیزات برای پایان هرچه سریع‌تر عملیات جست و جو انتقال پیکر جانباختگان در دنا استفاده می‌شود.

حضور 627 نیروی تخصصی در عملیات جست‌وجوی انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج/استفاده از تمام تجهیزات برای پایان هرچه سریع‌تر عملیات در دنا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرتضی سلیمی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ادامه عملیات جست‌وجو انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج از مساعدت نیروهای سپاه و ارتش در این سانحه تلخ قدردانی کرد و گفت: از ابتدای وقوع این سانحه، نگاه استانی به سقوط هواپیما نبود و نمی‌شد به این حادثه استانی نگاه کرد.

وی در خصوص تجهیزات این حادثه عنوان کرد: تا امروز از جهت تجهیزات وجدان راحتی دارم، چراکه با وجود مشکلات و بی‌پولی‌ها در تمام عملیات‌ها حتی زلزله کرمانشاه تمام تجهیزات را به کار گرفتیم و در سانحه سقوط هواپیما نیز چیزی کم نگذاشتیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 34 روز از عملیات در ارتفاعات سخت و برفی دنا می‌گذرد، افزود: از ابتدای عملیات تاکنون 627 نیروی تخصصی از کوهنوردان تخصصی شامل تیم‌های واکنش سریع و ... حضور داشتند و از 4 فروند بالگرد استفاده شد، اما در حال حاضر بیش از یک دستگاه فروند نمی‌تواند در محل عملیاتی باشد.

سلیمی تصریح کرد: در 34 روز از حادثه تلخ سقوط هواپیما 140 سورتی پرواز صورت گرفته که بی‌سابقه بوده است، ضمن اینکه 100 دستگاه خودروی عملیاتی در این سانحه استفاده شد و تا پایان عملیات تیم‌های تخصصی استان‌های مختلف کشور با تجهیزات کامل در منطقه حضور خواهند داشت.

وی با اعلام حمایت سازمان امداد و نجات هلال احمر از تیم‌ها عملیاتی در ارتفاعات دنا تبیین کرد: نماینده‌ای از سازمان هلال احمر برای کمک به فرآیند عملیات در منطقه حضور خواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: برای اینکه عملیات در دنا هرچه سریع‌تر به اتمام برسد، تمام تجهیزات مورد نیاز در اختیار تیم‌های عملیاتی قرار داده می‌شود و پشتیبانی لازم نیز از آنها صورت می‌گیرد.

سلیمی ضمن قدردانی از کوهنوردان جمعیت هلال احمر استان‌‌های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد که لحظه تحویل سال در ارتفاعات دنا بودند، گفت: کوهنوردان بهترین لحظات زندگی خود را در کنار خانواده نبودند و در ارتفاعات بالای 4 هزار و 200 متری دنا شب را سپری کردند.

این مسؤول با تأکید مجدد بر آمادگی سازمان امداد و نجات هلال احمر برای پشتیبانی و اعلام هرچه سریع‌تر پایان عملیات در دنا گفت: امیدواریم بتوانیم سریع‌تر خانواده‌های جانباختگان این سانحه تلخ را از نگرانی خارج کنیم، بنابراین با تمام توان عملیات را ادامه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: در صورت امکان به تعداد امدادگران اضافه خواهیم کرد و از ظرفیت دو یا سه استان در زمان اعزام به دنا استفاده شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر پایان عملیات را اعلام کنیم.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول