اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق اصناف تبریز:

تجار ایرانی کالای خارجی وارد نمی‌کنند بلکه دست‌های پشت پرده فعالند/ قاچاق کفش‌های بی‌کیفیت خارجی چالش تولیدکنندگان داخلی

رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: تجار ایرانی کالای خارجی وارد نمی‌کنند بلکه برخی دست‌های پشت پرده هستند که ذغال، سنگ مرمر، قلیان و ... را وارد کشور می‌کنند.

تجار ایرانی کالای خارجی وارد نمی‌کنند بلکه دست‌های پشت پرده فعالند/ قاچاق کفش‌های بی‌کیفیت خارجی چالش تولیدکنندگان داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحبیب هاشمی ظهر ‌امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نخستین نماز عبادی ـ سیاسی جمعه سال 97 تبریز در مصلای امام خمینی(‌ره) این شهر اظهار کرد: 75 هزار اصناف با پروانه در حال فعالیت هستند که هر اصناف به طور میانگین دارای سه کارگر است و در مجموع 300 هزار نفر در شهر تبریز و حومه در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: 74 اتحادیه در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که هر اتحادیه کمیته رسیدگی به شکایات تخصصی خود را دارد.

رئیس اتاق اصناف تبریز با بیان اینکه همه اتحادیه‌ها دارای واحد بازرس شکایت بوده و به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند، عنوان کرد: از مردم خواهشمندیم تمام معاملات خود را از مغازه‌داران و افراد دارای پروانه کسب و کار انجام دهند و در صورت نیاز به اتحادیه مراجعه کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اکثر شکایات به خاطر معاملاتی بوده که مردم از طریق سایت با شماره‌هایی تماس گرفته‌اند که ما دسترسی به این افراد نداریم.

وی با تأکید به اینکه بازار یک دانشگاه بزرگ است، تبیین کرد: در بازار مردم در تمام رشته‌ها فعالیت می‌کنند و از مسؤولان می‌خواهیم به بازارها سر زده و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

رئیس اتاق اصناف تبریز تشریح کرد: طبق قول استاندار آذربایجان‌شرقی جلسات مختلفی با اتحادیه‌ها برای حل مشکلات برگزار خواهد شد تا بتوان موانع موجود را حل و فصل کرد.

هشدار درباره واردات ذغال، سنگ مرمر و قلیان توسط دست‌های پشت پرده

هاشمی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان تولید با کیفیت و خرید کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب بیان کرد: استفاده از تولید خارجی نه تنها فایده‌ای برای کشور ندارد، بلکه مضر هم هست.

وی یادآور شد: البته تجار ایرانی کالای خارجی وارد نمی‌کنند، بلکه برخی دست‌های پشت پرده هستند که ذغال، سنگ مرمر، قلیان و ... وارد کشور می‌کنند که اصلاً احتیاج نیست.

رئیس اتاق اصناف تبریز، به ظرفیت فرش دستباف تبریز در همه بخش‌های گردشگری و تولید داخلی اشاره کرد و گفت: در کل دنیا هیچ فرشی با کیفیت‌تر از فرش تبریز نبوده و ما از مسؤولان می‌خواهیم با حمایت از قالیبافان و تجار فرش دست آنها را برای صادرات باز بگذارند.

 قاچاق کفش‌های بی‌کیفیت خارجی به کشور؛ چالش تولیدکنندگان داخلی 

وی در ادامه کفش معروف تبریز را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما در تبریز بهترین کفش‌های دنیا را داریم، اما برخی‌ کفش‌هایی می‌آورند که نه تنها کیفیت ندارند بلکه کارگران و کفاشان بومی را با این اقدام بیکار می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف تبریز ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما به اجناس خارجی احتیاجی نداریم، بلکه باید به اجناس با کیفیت خود تکیه کنیم و مابقی تولیدات داخلی نیز به کیفیت مرغوب برسند.

هاشمی با بیان اینکه برخی غیراصناف‌ها در سایت‌ها شماره‌هایی می‌گذرانند که بیشترین تخلفات از جانب آنهاست و به هیچ‌وجه از بین اصناف پروانه‌دار، تخلفی نبوده، گفت: ما باید به کیفیت داخلی اهتمام بورزیم تا به تبع آن اشتعال‌زایی ایجاد شود. 

فعالیت 3 میلیون اصناف در کشور

وی با یادآوری اینکه 3 میلیون مجموع اصناف کل کشور است، گفت: اگر جلوی واردات گرفته شود و بازاریان و اصناف هر کدام تعدادی کارگر جذب خود کنند، بیکاری نیز در جامعه برطرف خواهد شد. 

رئیس اتاق اصناف تبریز به افتتاحیه تبریز 2018 اشاره کرد و گفت: بازار در ایام تعطیل باز خواهد بود، البته از دیروز نیز بازار بزرگ تبریز باز بوده و نویدی خوش برای بازاریان نیز استقبال گردشگران از بازار بوده که به صورت چشمگیر است. 

هاشمی افزود: اصناف با در نظر گرفتن برخی تخفیفات، خواهان استقبال و میزبانی هر چه بهتر از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول