اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فارس گزارش می‌دهد

انتظار ادامه‌دار اصحاب رسانه برای برپایی نشست رئیس جشنواره موسیقی/ وعده «اتاق شیشه‌ای» تو خالی بود؟

در حالی که نزدیک به ۳ ماه از زمان برگزاری سی‌‌وسومین جشنواره موسیقی فجر گذشته، وعده حمیدرضا نوربخش درباره برپایی نشست خبری و رفع ابهامات بسیاری از شبهات جشنواره، محقق نشده است.

انتظار ادامه‌دار اصحاب رسانه برای برپایی نشست رئیس جشنواره موسیقی/ وعده «اتاق شیشه‌ای» تو خالی بود؟

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش اول بهمن‌ماه سال گذشته در تالار وحدت به کار خود پایان داد. این دوره از جشنواره با اتفاقات و حواشی فراوانی رو‌به‌رو شد که نوربخش در مواجه با این مسائل همه چیز را به نشست خبری پس از برگزاری جشنواره موکول کرد و مانند همیشه وعده «اتاق شیشه‌ای» داد و اذعان کرد که تمام ابهامات با ارایه مستندات را برطرف می‌کند.

اما از زمان برگزاری جشنواره نزدیک به 3 ماه گذشته و هنوز خبری از «اتاق شیشه‌ای» و پاسخگویی رییس جشنواره نیست و سوالات و شبهات بی‌شماری بی‌پاسخ مانده است از جمله:

-«سولداوت‌‌های دروغین»: در دوران برگزاری جشنواره سایت بلیت فروشی ایران کنسرت، مهر «SOLD OUT» به چند اجرا زد و از فروش کامل صندلی‌های این‌کنسرتها خبر داد. اما طی اتفاق عجیب وقتی مخاطبان به سالن می‌رفتند با شمار زیاد صندلی‌های خالی هم مواجه می‌شدند!

-«سکه باران خودی‌ها»: امیرعباس ستایشگر یکی از تصمیم‌گیران اصلی سی‌سومین دوره جشنواره و همین‌طور  مسئول بخش پژوهش جشنواره در کمال ناباوری به عنوان کاندیدای ناشر برتر سال معرفی و از آن عجیب‌تر اینکه یک نشری که قدمتش به زحمت به یکی یا دوسال می‌رسد، جایزه ناشر برتر سال را هم دریافت کرد! اما دریافت جایزه ناشر برتر سال تنها مصادره به مطلوب ستایشگر از جشنواره نبود! 4 آلبوم از مجموع 6 آالبوم منتشر شده انتشارات متعلق به او در سال 96، در بخش‌های مختلف جشنواره کاندید شدند!

-«داوری‌های پر ابهام»: داوری سی‌سومین دوره اتفاقت عجیبی را رقم زد از جمله لیست اعلام شده از هیات داوران در بخش جایزه آهنگسازی موسیقی کلاسیک؛ پریسا پیرزاده برای آلبوم «وکالیز» در حالی نامزد شده بود که او در این آلبوم، تنها به اجرای آثار بزرگان موسیقی کلاسیک از جمله ویوالدی، راخمانینوف و شوبرت پرداخته و آهنگسازی هیچ‌ کدام از قطعات را بر عهده نداشته است! در این بخش با توجه به اعلام هیات داوران علیرضا مشایخی، سهیل شیرنگی و کارن کیهانی دیگر نامزدهای این بخش با آهنگسازان بزرگ موسقی کلاسیک دنیا رقابت کردند!

-«اجراهای رفاقتی!»: در این دوره از جشنواره بخشی از اعضای ستاد برگزاری طی اقدامی برای خودشان هم اجرایی در جشنواره تدارک دیدند و روی صحنه رفتند! از جمله عباس ستایشگر که همراه با گروه صنم در تالار رودکی به اجرای برنامه پرداخت!

-«پنهان‌کاری محرز در بخش پاپ»: رییس جشنواره موسیقی فجر در ابتدا از آوردن نام محسن رجب‌پور  به عنوان یکی از اعضای ستاد برگزاری جشنواره امتناع می‌کرد و پس از پرسش‌های اهالی رسانه و اصرار آنها، از رجب‌پور تنها به عنوان مشاور بخش پاپ یاد کرد اما وقتی زمان برگزاری جشنواره رسید؛ مشخص شد که رجب‌پور تمامی مسولیت‌های بخش پاپ را بر عهده داشته است؛ حضور سامانه بلیت‌فروشی رجب‌پور نیز در این رویداد بر ابهامات حضورش در جشنواره افزود.

-«ابهام در چگونگی حضور سالن همایش ایرانیان»: برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر، سالن همایش ایرانیان (که پیشتر کاربری ورزشی داشته است) به عنوان میزبان بخش پاپ معرفی شد. اما در ادامه کیفیت نامطلوب صدای این سالن با اعتراضات گسترده اهالی رسانه روبه‌رو شد و سوالات فراوانی مبنی بر چرایی حضور یک سالن بی‌کیفت در مهمترین رویداد موسیقی کشور مطرح شد.

-«شبهات مسائل مالی»: تا به امروز هیچ گونه توضیحی درباره مسائل مالی سی وسومین دوره جشنواره موسیقی فجر داده نشده است. اینکه نحوه و ساز و کار سایت‌هایی که به عنوان بلیت‌فروش جشنواره مطرح شدند چطور بوده و چه امکانات مالی در اختیار جشنواره قرار گرفته یا میزان دقیق فروش این دوره چقدر بوده و نحوه حضور اسپانسرها به چه صورت بوده است.

هنوز اصحاب رسانه منتظر پاسخ به این سوالات و رفع ابهامات موجود هستد اما هنوز هیچ خبری مبنی بر برگزاری نشست خبری رییس جشنواره که بارها وعده‌اش را داده بود نیست. از طرفی بنابر شنیده‌ها حمیدرضا نوربخش پس از سه سال مدیریت جشنواره از این سمت کنار گذاشته شده و در دوره سی‌چهارم دیگر مسولیتی نخواهد داشت. با توجه به این موضوع شاید حمیدرضا نوربخش به کلی قید برگزاری نشست خبری را زده و با توجه به عدم حضورش در دوره آینده دیگری الزامی برای پاسخگویی نمی‌بیند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول